Indywidualny PR
Sztuka prezentacji i autoprezentacji – budowanie wizerunku na potrzeby prezentacji handlowych i wystąpień publicznych
Opis szkolenia, dla kogo?
Osoby, które na potrzeby firmowe, lub własne muszą dokonywać publicznych prezentacji – handlowych, ofertowych, integrująco-motywujących, a także ci, którzy z racji wykonywanej pracy powinni łatwo nawiązywać kontakty z audytorium, przemawiać, prowadzić spotkania.
Cele szkolenia:
Rozwinięcie i wzmocnienie predyspozycji do występowania publicznego, przekazywania wiadomości, integrowania i motywowania za pośrednictwem prezentacji. Zrozumienie zasad mowy ciała, nabycie umiejętności panowania nad tremą. Wyrobienie nawyku swobodnego prezentowania i występowania przed dowolnym audytorium. Opanowanie zasad tworzenia łatwej w odbiorze prezentacji i atrakcyjnej autoprezentacji. Poznanie zasad panowania nad salą i interakcji z audytorium.
Program szkolenia:
1. Język prezentacji i wystąpień publicznych
2. Efekty „pierwszeństwa” i „świeżości” w budowaniu relacji z salą i skutecznym przekazywaniu informacji
2. Timing, możliwości percepcyjne odbiorców
3. Konstruowanie prezentacji – diagnozowanie możliwości i oczekiwań;
4. „Twarde” i „miękkie” prezentacje
5. Mowa ciała jako wsparcie osób występujących publicznie
6. Podstawy poprawnej autoprezentacji – model strategii autoprezentacyjnych
7. Dialog, dyskusja, interakcja ze słuchaczami
8. Sposoby opanowywania stresu wystąpień publicznych
9.Materiały i rekwizyty wspomagające prezentację
Formy i metody:
Wykład interaktywny, warsztat wsparty prezentacjami audiowizualnymi, ćwiczenia indywidualne i grupowe
Materiały szkoleniowe:
Krótki podręcznik (handout) dotyczący omawianych zagadnień, materiały i scenariusze ćwiczeń, pełną informację zwrotną na temat własnych mocnych stron w formie raportu po szkoleniu
Prowadzący:
Trener – dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w prasie, radiu i telewizji. Jako korespondent TVP relacjonował m. in. wydarzenia związane z przyjmowaniem Polski do Unii Europejskiej, redagował własne programy informacyjne. Z wykształcenia psycholog społeczny zajmujący się tematyką negocjacji, psychologii politycznej i reklamy, strategii wyborczych. Od pięciu lat prowadzi szkolenia medialne dla dziennikarzy telewizyjnych, warsztaty dla osób występujących przed kamerą, wygłaszających publiczne przemówienia, czy prezentacje. Przygotowuje też ćwiczenia związane z organizacją działań public relations, komunikacji społecznej i medialnej, reakcji na sytuacje kryzysowe. Uzyskał certyfikat European Broadcasting Union „Master Class of Journalism” i jako trener EBU prowadził szkolenia dla osób tworzących telewizje publiczne w największych państwach europejskich. W Polsce współpracuje z m. in. Akademią Telewizyjną Telewizji Polskiej, firmą Fokus P.R., firmą B&O Navigator. Szkolił i pracował m.in. dla Microsoftu, Toshiby, Ministerstwa Obrony Narodowej, PKN ORLEN, 3M-ESPE, Państwowej Komisji Wyborczej, Lukas Banku, De Lavall Corp. Absolwent Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, dyplom z psychologii społecznej – badanie reakcji i skuteczności strategii postępowania w sytuacji kryzysowej i kampanii negatywnej.
Formy i metody:
Wykład interaktywny, warsztat wsparty prezentacjami audiowizualnymi, ćwiczenia indywidualne i grupowe
Materiały szkoleniowe:
Krótki podręcznik (handout) dotyczący omawianych zagadnień, materiały i scenariusze ćwiczeń, pełną informację zwrotną na temat własnych mocnych stron w formie raportu po szkoleniu
Czas trwania szkolenia:
I dzień szkoleniowy 8 godzin 9.00 – 17.00
Miejsce szkolenia:
Pomorski Park Naukowo Technologiczny
81-451 Gdynia
Al. Zwycięstwa 96/98
Koszt udziału: 850 PLN/osoba