COACHING
… Aby niemożliwe stało się możliwe.
Coaching jest procesem umożliwiającym dojście przez klienta do celu wyznaczonego przez samego siebie.
Proponowana formuła coachingu – to podejście holistyczne. Uwzględnia ono fakt, że na nasze zachowania poza nabytą wiedzą i umiejętnościami, ma wpływ system przekonań i poglądów, zakorzenione nawyki w myśleniu i działaniu, hierarchia wartości, poczucie tożsamości, odczuwanie równowagi pomiędzy życiem osobistym i zawodowym. Równie ważny jest sposób, w jaki zarządzamy emocjami i budujemy relacje z ludźmi. Każdy z tych czynników może podnieść lub obniżyć efektywność wykonywanej pracy
1. Nurt wg Josepha O’ Connora – Instytut Lambent do Brasil – ICC
2. Nurt Generative Coaching – wg Roberta Diltsa i Stephena Gilligana – Robert Dilts Strategy Group
Umożliwia znalezienie przez Klienta odpowiedzi na zawodowe i osobiste pytania i umożliwia wypracowanie konkretnych rozwiązań i osiągnięcie konkretnych celów.
Praca podczas procesu coachingowego obejmuje następujące poziomy:
- zachowania
- umiejętności
- wartości
- tożsamość
- misja – cel odnoszący się do większego systemu
Pomaga człowiekowi w skutecznym osiąganiu zamierzonych celów na różnych poziomach.
- Zwiększa skuteczność działań.
- Podkreśla produktywną zmianę, koncentrując się na wzmocnieniu tożsamości i wartości oraz na urzeczywistnianiu celów.
- Pomaga zbudować przekonania, które są wzmacniające i motywują do działania.
- Pomaga zastąpić obawy, przekonaniami dającymi siłę do działań.
Coaching :
Jest procesem umożliwiającym dojście przez klienta do celu wyznaczonego przez siebie i zgodnego z oczekiwaniami przełożonego w ramach organizacji
Jest procesem doskonalenia kompetencji w określonych obszarach takich jak :
- Komunikacja pionowa i pozioma z klientem wewnętrznym i zewnętrznym
- Budowanie relacji
- Budowanie autorytetu
- Budowanie i wzmacnianie zaufania
- Odważne nabywanie odpowiedzialności
- Przekształcanie problemów w cele do osiągnięcia
- Rozwiązywanie konfliktów
- Automotywacja
- Motywacja w zespole
- Skuteczne delegowanie, monitorowanie i egzekwowanie zadań
- Skuteczne zarządzanie swoimi emocjami w sytuacjach stresowych
- Organizacja efektywnego kalendarza pracy
Główne cele realizacji procesów coachingowych:
Dzięki coachingowi następuje :
- wzrost kompetencji zarządczych związanych z:
- efektywną komunikacją pionową i poziomą wewnątrz organizacji oraz z klientem zewnętrznym
- umiejętnym wyznaczaniem celów krótkoterminowych i długoterminowych
- motywowaniem siebie oraz motywowaniem zespołu
- skutecznym delegowaniem, monitorowaniem i egzekwowaniem zadań
- wzrost kompetencji przywódczych i organizacyjnych
- zwiększenie motywacji do pracy i lojalności wobec organizacji
- zwiększenie efektywności firmy jako całości
- szybszy rozwój managerów
- pełniejsze wykorzystanie możliwości i potencjału managerów
- rozwiązanie problemów utrudniających realizację celów biznesowych
Istotne korzyści dla managera i dla firmy wynikające z coachingu
- nabycie lub udoskonalenie przez managera umiejętności przekształcania sytuacji problemowych w cele do osiągnięcia
- wypracowanie sposobów osiągania indywidualnych celów tak, by wspierały one osiąganie celów organizacji
- wyeksponowanie i wzmocnienie umiejętności z zakresu zarządzania i przywództwa
- zwiększenie motywacji i efektywności
- wzrost pewności siebie i podejmowanych decyzji / budowanie autorytetu
- stworzenie postawy eliminującej ograniczające przekonania
- wzrost elastyczności działania
- wzrost twórczości i kreatywności
- polepszenie pracy zespołowej
- zwiększenie kultury organizacyjnej w ramach firmy
- wzmocnienie i wdrożenie pożądanych zmian, nabytej wiedzy i umiejętności
- precyzja w działaniach i bardzo duża skuteczność
- możliwość precyzyjnego zastosowania nowych strategii działania w miejscu największej potrzeby i największego wpływu
- wzmocnienie w organizacji konkretnego ogniwa, w którym działa coachowany manager
- pomoc w promowaniu zmiany w organizacji przez osoby strategicznie ważne i opiniotwórcze na różnych poziomach zarządzania
Proces coachingu :
- Coaching opiera się na indywidualnych spotkaniach coacha z managerem.
- Zasady przebiegu procesu coachingowego ustalane są podczas pierwszej sesji.
- Standardowo proces składa się z minimum 8 spotkań coachingowych – sesji.
- Dla zachowania maksymalnej efektywności procesu coachingowego oraz procesu przyswajania wiedzy, umiejętności i odpowiednio utrwalonej zmiany zachowań, sesje powinny odbywać się w odstępach od 2 do maksimum 3 tygodni.
- Jedna sesja trwa około 90 minut.
- Spotkania powinny odbywać się w przestrzeni gwarantującej komfort poufnej rozmowy.
- Odstęp pomiędzy sesjami, to bardzo ważny czas dla managera na wcielanie w życie małych kroków i weryfikowanie efektów.
- Przed zasadniczym procesem coachingowym rekomendujemy spotkanie coacha z managerem, podczas którego następuje oprócz zapoznania się, rozmowa o potencjalnych celach coachingowych w kontekście indywidualnego odczucia managera oraz w kontekście oczekiwań przełożonego.
- Podobne spotkanie odbywa się również na linii – przełożony i coach.
- Może też odbyć się spotkanie trójstronne : przełożony / manager / coach.
- Istotnym jest, aby efektem w/w spotkań było zdefiniowanie celów oraz rezultatów coachingu.
- Poszczególne sesje na życzenie przełożonego, mogą być raportowane w formie pisemnej / mailowej lub ustnej bezpośrednio do przełożonego.
- Raporty pokazują bieżące zmiany.
- Na zakończenie procesu coachingowego może, również na życzenie przełożonego, zostać przedstawiony raport podsumowujący.
- Raporty bieżące i raport końcowy przekazywane są przełożonemu za wiedzą i zgodą managera odbywającego coaching.
- Po zakończonym procesie coachingowym rekomendujemy spotkanie podsumowujące trójstronne na linii – przełożony, manager, coach.
Czas:
- Proces coachingowy: minimum 8 sesji
- Czas trwania poszczególnych sesji: około 90 min
- Odstępy między sesjami: 2 tygodnie – maksimum 3 tygodnie
- Spotkania przygotowujące do procesu coachingowego
- Spotkanie podsumowujące
Profil coacha prowadzącego.
- Międzynarodowy HR Manager, Executive i Business Coach by ICC oraz Robert Dilts Strategy Group z ponad 15-letnim doświadczeniem.
- Certyfikowana przez osobistego doradcę Billa Gatesa i Steva Jobsa, czyli przez Roberta Diltsa, jako Generative Coach.
- Absolwentka Instituto Neuron w Barcelonie.
- Ukończyła Advanced Workshops w Lizbonie i Monachium by Dr Joe Dispenza oraz
- Social Technics by Arawana Hayashi w Barcelonie, a także Somatic Spiral by James Tsakalos w Edynburgu.
- Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała in. w Barcelonie, Madrycie, Lizbonie, Monachium, Berlinie, Edynburgu.
- Ekspert w Forum Mentorów przy Olivia Business Centre w Gdańsku.
- Autorka artykułów publikowanych w magazynach takich jak : Express Biznesu, Dolce Vita.
- Prelegentka na konferencjach i seminariach.
- Doradca zarządu w fundacji OD NOWA.
- Autorka wizji, misji i strategii rozwoju dla fundacji pozarządowych oraz innych organizacji.
- Certyfikowana przez International Coaching Certification by Joseph O’ Connor i Andrea Lages – Institut Lambent do Brasil.
- Wykształcenie wyższe, Politechnika Gdańska Wydział Architektury i Urbanistyki, podyplomowe studia przy Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.
- 15-letnie doświadczenie w realizacji coachingów dla kadry zarządzającej wyższego i niższego szczebla dla dużych i średnich organizacji na terenie Polski i Europy. Doradztwo zarządom związane z zasobami ludzkimi.
- Rozwijanie i wdrażanie polityk i procedur HR związanych z rekrutacją, wprowadzaniem pracowników, zarządzaniem wynikami oraz relacjami z pracownikami.
- Przeprowadzanie działań rekrutacyjnych i pozyskiwania talentów, takich jak ogłaszanie ofert pracy, poszukiwanie kandydatów, przeglądanie CV, przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych i wybieranie najlepszych kandydatów.
- Koordynowanie programów wprowadzania i orientacji pracowników, on boarding, przeprowadzanie szkoleń dla nowych pracowników.
- Ustalanie celów, udzielanie opinii i wspieranie rozwoju pracowników.
- Przygotowywanie i przeprowadzanie ocen pracowniczych.
- Zarządzanie relacjami z pracownikami, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów.
- Opracowywanie i wdrażanie inicjatyw mających na celu zwiększenie zaangażowania, satysfakcji i retencji pracowników, takich jak organizacja wydarzeń dla pracowników, przeprowadzanie ankiet i wdrażanie programów sprzyjających pozytywnemu środowisku pracy.
Obszary pracy :
- Coaching
- Mentoring
- Kompleksowe rekrutacje
- Przeprowadzanie zwolnień
- Reorganizacja struktur
- Oceny pracownicze
- Opisy stanowisk pracy
- Opisy kompetencji
- Systemy motywacji
- Praca na celach
- Doskonalenie kompetencji zarządczych
- Doskonalenie postawy przywódczej
- Wzmacnianie efektywności
- Motywowanie pozafinansowe
- Delegowanie
- Monitorowanie i egzekwowanie zadań
- Komunikacja interpersonalna
- Budowanie spójności wewnętrznej
Wybrani Klienci :
- Leroy Merlin Polska S.A.
- Grupa LOTOS S.A.
- LOTOS Serwis Sp. z o.o.
- LOTOS Asfalt Sp. z o.o.
- Biuro Kontraktacji Grupy LOTOS S.A.
- LOTOS Kolej Sp. z o.o.
- Biuro Infrastruktury Grupy LOTOS S.A.
- Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.
- mBank
- Aegon
- Hapag – Lloyd AG
- Hempel Group
- Eurovita Sp. z o.o.
- Laguna S.A.
- KMB Engineering Sp. z o.o.
- Enea S.A.
- ELNORD S.A.
- SWISSMED Centrum Zdrowia S.A.
- Farma Project – Recordati Group
- Farmacol S.A.
- Cefarm Białystok S.A.
- Carl Zeiss Sp. z o.o.
- Reckitt Benckiser Production Poland Sp. z o.o.
- Color Expert Sp. z o.o.
- Mary Kay
- Fundacja OD NOWA
- Kujawska Fabryka Manometrów „KFM” S.A.
- Sokółka Okna i Drzwi S.A.
- Porta KMI Poland Sp. z o.o.
- Mercor S.A.
- Elektrotechnika MORS Sp. z o.o.
- Radmor S.A.
- U.H. Robico
- Iglotex S.A.
- Glitter C.O.
- Geopoz
- PPHU Pro-Lab Sp. z o.o.
- Urząd Marszałkowski w Łodzi
- KZRSS Społem
- Elektrociepłownie Wybrzeże S.A.
- Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku
- Centrum Drzwi Przesuwnych w Gdańsku
- Bell
- Hotel Haffner w Sopocie
- Spółdzielcza Grupa Bankowa