Coaching z widokiem na morze

COACHING

      … Aby niemożliwe stało się możliwe.
Coaching jest procesem umożliwiającym dojście przez klienta do celu wyznaczonego przez samego siebie.
Proponowana formuła coachingu – to podejście holistyczne. Uwzględnia ono fakt, że na nasze zachowania poza nabytą wiedzą i umiejętnościami, ma wpływ system przekonań i poglądów, zakorzenione nawyki w myśleniu i działaniu, hierarchia wartości, poczucie tożsamości, odczuwanie równowagi pomiędzy życiem osobistym i zawodowym. Równie ważny jest sposób, w jaki zarządzamy emocjami i budujemy relacje z ludźmi. Każdy z tych czynników może podnieść lub obniżyć efektywność wykonywanej pracy

Jak efektywnie zarządzać swoim czasem
Proponowana przez nas formuła procesu coachingowego łączy w sobie dwa nurty coachingowe:
1. Nurt wg Josepha O’ Connora – Instytut Lambent do Brasil – ICC
2. Nurt Generative Coaching – wg Roberta Diltsa i Stephena Gilligana – Robert Dilts Strategy Group
Umożliwia znalezienie przez Klienta odpowiedzi na zawodowe i osobiste pytania i umożliwia wypracowanie konkretnych rozwiązań i osiągnięcie konkretnych celów.

Praca podczas procesu coachingowego obejmuje następujące poziomy:

  • zachowania
  • umiejętności
  • wartości
  • tożsamość
  • misja – cel odnoszący się do większego systemu

Pomaga człowiekowi w skutecznym osiąganiu zamierzonych celów na różnych poziomach.

  • Zwiększa skuteczność działań.
  • Podkreśla produktywną zmianę, koncentrując się na wzmocnieniu tożsamości i wartości oraz na urzeczywistnianiu celów.
  • Pomaga zbudować przekonania, które są wzmacniające i motywują do działania.
  • Pomaga zastąpić obawy, przekonaniami dającymi siłę do działań.

Coaching :

Jest procesem umożliwiającym dojście przez klienta do celu wyznaczonego przez siebie i zgodnego z  oczekiwaniami przełożonego w ramach organizacji
Jest procesem doskonalenia kompetencji w określonych obszarach takich jak :

  • Komunikacja pionowa i pozioma z klientem wewnętrznym i zewnętrznym
  • Budowanie relacji
  • Budowanie autorytetu
  • Budowanie i wzmacnianie zaufania
  • Odważne nabywanie odpowiedzialności
  • Przekształcanie problemów w cele do osiągnięcia
  • Rozwiązywanie konfliktów
  • Automotywacja
  • Motywacja w zespole
  • Skuteczne delegowanie, monitorowanie i egzekwowanie zadań
  • Skuteczne zarządzanie swoimi emocjami w sytuacjach stresowych
  • Organizacja efektywnego kalendarza pracy

Główne cele realizacji procesów coachingowych:

  • Wsparcie indywidualnego rozwoju osób zarządzających/ dyrektorów/managerów/ kierowników w zakresie rozwijania istniejących zasobów lub nowych kompetencji
  • Odkrywanie skutecznych strategii do realizacji podejmowanych działań
  • Zmiana przekonań ograniczających możliwość rozwoju osobistych kompetencji, bądź współpracy z innymi członkami organizacji
  • Podniesienie efektywności i poziomu samoświadomości
  • Dzięki coachingowi następuje :

    • wzrost kompetencji zarządczych związanych z:
    • efektywną komunikacją pionową i poziomą wewnątrz organizacji oraz z klientem zewnętrznym
    • umiejętnym wyznaczaniem celów krótkoterminowych i długoterminowych
    • motywowaniem siebie oraz motywowaniem zespołu
    • skutecznym delegowaniem, monitorowaniem i egzekwowaniem zadań
    • wzrost kompetencji przywódczych i organizacyjnych
    • zwiększenie motywacji do pracy i lojalności wobec organizacji
    • zwiększenie efektywności firmy jako całości
    • szybszy rozwój managerów
    • pełniejsze wykorzystanie możliwości i potencjału managerów
    • rozwiązanie problemów utrudniających realizację celów biznesowych

    Istotne korzyści dla managera i dla firmy wynikające z coachingu

    • nabycie lub udoskonalenie przez managera umiejętności przekształcania sytuacji problemowych w cele do osiągnięcia
    • wypracowanie sposobów osiągania indywidualnych celów tak, by wspierały one osiąganie celów organizacji
    • wyeksponowanie i wzmocnienie umiejętności z zakresu zarządzania i przywództwa
    • zwiększenie motywacji i efektywności
    • wzrost pewności siebie i podejmowanych decyzji / budowanie autorytetu
    • stworzenie postawy eliminującej ograniczające przekonania
    • wzrost elastyczności działania
    • wzrost twórczości i kreatywności
    • polepszenie pracy zespołowej
    • zwiększenie kultury organizacyjnej w ramach firmy
    • wzmocnienie i wdrożenie pożądanych zmian, nabytej wiedzy i umiejętności
    • precyzja w działaniach i bardzo duża skuteczność
    • możliwość precyzyjnego zastosowania nowych strategii działania w miejscu największej potrzeby i największego wpływu
    • wzmocnienie w organizacji konkretnego ogniwa, w którym działa coachowany manager
    • pomoc w promowaniu zmiany w organizacji przez osoby strategicznie ważne i opiniotwórcze na różnych poziomach zarządzania

    Proces coachingu :

    • Coaching opiera się na indywidualnych spotkaniach coacha z managerem.
    • Zasady przebiegu procesu coachingowego ustalane są podczas pierwszej sesji.
    • Standardowo proces składa się z minimum 8 spotkań coachingowych – sesji.
    • Dla zachowania maksymalnej efektywności procesu coachingowego oraz procesu przyswajania wiedzy, umiejętności i odpowiednio utrwalonej zmiany zachowań, sesje powinny odbywać się w odstępach od 2 do maksimum 3 tygodni.
    • Jedna sesja trwa około 90 minut.
    • Spotkania powinny odbywać się w przestrzeni gwarantującej komfort poufnej rozmowy.
    • Odstęp pomiędzy sesjami, to bardzo ważny czas dla managera na wcielanie w życie małych kroków i weryfikowanie efektów.
    • Przed zasadniczym procesem coachingowym rekomendujemy spotkanie coacha z managerem, podczas którego następuje oprócz zapoznania się, rozmowa o potencjalnych celach coachingowych w kontekście indywidualnego odczucia managera oraz w kontekście oczekiwań przełożonego.
    • Podobne spotkanie odbywa się również na linii – przełożony i coach.
    • Może też odbyć się spotkanie trójstronne : przełożony / manager / coach.
    • Istotnym jest, aby efektem w/w spotkań było zdefiniowanie celów oraz rezultatów coachingu.
    • Poszczególne sesje na życzenie przełożonego, mogą być raportowane w formie pisemnej / mailowej lub ustnej bezpośrednio do przełożonego.
    • Raporty pokazują bieżące zmiany.
    • Na zakończenie procesu coachingowego może, również na życzenie przełożonego, zostać przedstawiony raport podsumowujący.
    • Raporty bieżące i raport końcowy przekazywane są przełożonemu za wiedzą i zgodą managera odbywającego coaching.
    • Po zakończonym procesie coachingowym rekomendujemy spotkanie podsumowujące trójstronne na linii – przełożony, manager, coach.

    Czas:

    • Proces coachingowy: minimum 8 sesji
    • Czas trwania poszczególnych sesji: około 90 min
    • Odstępy między sesjami: 2 tygodnie – maksimum 3 tygodnie
    • Spotkania przygotowujące do procesu coachingowego
    • Spotkanie podsumowujące 

    Profil coacha prowadzącego.

    • Międzynarodowy HR Manager, Executive i Business Coach by ICC oraz Robert Dilts Strategy Group z ponad 15-letnim doświadczeniem.
    • Certyfikowana przez osobistego doradcę Billa Gatesa i Steva Jobsa, czyli przez Roberta Diltsa, jako Generative Coach.
    • Absolwentka Instituto Neuron w Barcelonie.
    • Ukończyła Advanced Workshops w Lizbonie i Monachium by Dr Joe Dispenza oraz
    • Social Technics by Arawana Hayashi w Barcelonie, a także Somatic Spiral by James Tsakalos w Edynburgu.
    • Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała in. w Barcelonie, Madrycie, Lizbonie, Monachium, Berlinie, Edynburgu.
    • Ekspert w Forum Mentorów przy Olivia Business Centre w Gdańsku.
    • Autorka artykułów publikowanych w magazynach takich jak : Express Biznesu, Dolce Vita.
    • Prelegentka na konferencjach i seminariach.
    • Doradca zarządu w fundacji OD NOWA.
    • Autorka wizji, misji i strategii rozwoju dla fundacji pozarządowych oraz innych organizacji.
    • Certyfikowana przez International Coaching Certification by Joseph O’ Connor i Andrea Lages – Institut Lambent do Brasil.
    • Wykształcenie wyższe, Politechnika Gdańska Wydział Architektury i Urbanistyki, podyplomowe studia przy Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.
    • 15-letnie doświadczenie w realizacji coachingów dla kadry zarządzającej wyższego i niższego szczebla dla dużych i średnich organizacji na terenie Polski i Europy. Doradztwo zarządom związane z zasobami ludzkimi.
    • Rozwijanie i wdrażanie polityk i procedur HR związanych z rekrutacją, wprowadzaniem pracowników, zarządzaniem wynikami oraz relacjami z pracownikami.
    • Przeprowadzanie działań rekrutacyjnych i pozyskiwania talentów, takich jak ogłaszanie ofert pracy, poszukiwanie kandydatów, przeglądanie CV, przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych i wybieranie najlepszych kandydatów.
    • Koordynowanie programów wprowadzania i orientacji pracowników, on boarding, przeprowadzanie szkoleń dla nowych pracowników.
    • Ustalanie celów, udzielanie opinii i wspieranie rozwoju pracowników.
    • Przygotowywanie i przeprowadzanie ocen pracowniczych.
    • Zarządzanie relacjami z pracownikami, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów.
    • Opracowywanie i wdrażanie inicjatyw mających na celu zwiększenie zaangażowania, satysfakcji i retencji pracowników, takich jak organizacja wydarzeń dla pracowników, przeprowadzanie ankiet i wdrażanie programów sprzyjających pozytywnemu środowisku pracy.

    Obszary pracy :

    • Coaching
    • Mentoring
    • Kompleksowe rekrutacje
    • Przeprowadzanie zwolnień
    • Reorganizacja struktur
    • Oceny pracownicze
    • Opisy stanowisk pracy
    • Opisy kompetencji
    • Systemy motywacji
    • Praca na celach
    • Doskonalenie kompetencji zarządczych
    • Doskonalenie postawy przywódczej
    • Wzmacnianie efektywności
    • Motywowanie pozafinansowe
    • Delegowanie
    • Monitorowanie i egzekwowanie zadań
    • Komunikacja interpersonalna
    • Budowanie spójności wewnętrznej

    Wybrani Klienci :

    • Leroy Merlin Polska S.A.
    • Grupa LOTOS S.A.
    • LOTOS Serwis Sp. z o.o.
    • LOTOS Asfalt Sp. z o.o.
    • Biuro Kontraktacji Grupy LOTOS S.A.
    • LOTOS Kolej Sp. z o.o.
    • Biuro Infrastruktury Grupy LOTOS S.A.
    • Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.
    • mBank
    • Aegon
    • Hapag – Lloyd AG
    • Hempel Group
    • Eurovita Sp. z o.o.
    • Laguna S.A.
    • KMB Engineering Sp. z o.o.
    • Enea S.A.
    • ELNORD S.A.
    • SWISSMED Centrum Zdrowia S.A.
    • Farma Project – Recordati Group
    • Farmacol S.A.
    • Cefarm Białystok S.A.
    • Carl Zeiss Sp. z o.o.
    • Reckitt Benckiser Production Poland Sp. z o.o.
    • Color Expert Sp. z o.o.
    • Mary Kay
    • Fundacja OD NOWA
    • Kujawska Fabryka Manometrów „KFM” S.A.
    • Sokółka Okna i Drzwi S.A.
    • Porta KMI Poland Sp. z o.o.
    • Mercor S.A.
    • Elektrotechnika MORS Sp. z o.o.
    • Radmor S.A.
    • U.H. Robico
    • Iglotex S.A.
    • Glitter C.O.
    • Geopoz
    • PPHU Pro-Lab Sp. z o.o.
    • Urząd Marszałkowski w Łodzi
    • KZRSS Społem
    • Elektrociepłownie Wybrzeże S.A.
    • Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku
    • Centrum Drzwi Przesuwnych w Gdańsku
    • Bell
    • Hotel Haffner w Sopocie
    • Spółdzielcza Grupa Bankowa

    Autor Tekstu

    Administrator JJ

    Data Wydania

    12/16/2023

    Może ci się spodobać…

    Zarządzanie wiedzą szkolenie

    Szkolenie "Optymalne zarządzanie wiedzą" Wstęp:W dynamicznym świecie biznesu i rozwoju osobistego, kluczem do sukcesu...

    Mobbing w pracy szkolenie

    Mobbing w pracy - przeciwdziałanie Szkolenie "Przeciwdziałanie mobbingowi w miejscu pracy" skupia się na wyposażeniu...