Efektywna komunikacja i współpraca zespołowa – podstawą wszelkich działań zawodowych pracowników Twojej firmy
Dlaczego prawidłowa komunikacja jest ważna?:
1. Pracownicy muszą przekazywać efektywnie informacje, aby nawiązać wzajemne stosunki, w przeciwnym razie będą narażeni na stres, poczucie alienacji, rozczarowanie i odrzucenie przez innych.
2. Nabywanie wiedzy od innych współpracowników i przełożonych oraz uczenie się w oparciu o cudze doświadczenia ma znaczący wpływ na osiąganie sukcesów własnych.
3. Umiejętności efektywnego komunikowania się w otoczeniu zawodowym pomagają w budowaniu kontaktów w atmosferze zaufania, otwartości i szacunku dla innych oraz siebie samego.
4. Poznanie podstawowych technik komunikacji pozwala na obronę siebie w sytuacjach trudnych oraz radzenie sobie z atakiem, krytyką i odrzuceniem w kontaktach wewnątrz i na zewnątrz firmy.
Cele szkolenia:
Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników podstawowej wiedzy na temat nowoczesnych technik i metod skutecznej komunikacji w codziennej działalności zawodowej, w kontaktach ze współpracownikami jak też w procesie obsługi klienta. W ramach szkolenia uczestnik pozna skuteczne formy komunikowania się, czyli nawiązywania kontaktu z klientem, współpracownikiem, zwierzchnikiem, podwładnym..
Celem szkolenia jest:
• Poznanie zasad obowiązujących w komunikacji społecznej
• Poznanie swoich mocnych i słabych stron w zakresie komunikowania się
• Opracowanie sposobów poprawy efektywnego komunikowania się
• Promocja asertywności w kontaktach zawodowych i prywatnych
• Wykorzystanie umiejętności komunikacji interpersonalnej w negocjacjach z klientem, współpracownikiem, przełożonym…
• Radzenie sobie w rozmowach z tzw. „Trudnym rozmówcą”
Grupa docelowa
Szkolenie przeznaczony jest dla osób, które w działalności zawodowej komunikują się zarówno z partnerami wewnętrznymi jak też zewnętrznymi. Zajmują się prezentacją i wdrożeniami projektów, obsługą klientów, sprzedażą, prezentacją produktów i/lub usług. Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla kadry zarządzającej średniego szczebla jak też szeregowych pracowników firmy.
Zakres tematyczny szkolenia:
Dzień I (9.00 – 17.00)
Definicja i Model komunikacji, Bariery w komunikacji
Postawa i umiejętności osoby komunikatywnej
Pozytywne nastawienie – filary poprawnej komunikacji
Płaszczyzny komunikacji międzyludzkiej
Komunikacja werbalna
Komunikacja wokalna
Komunikacja niewerbalna
Aktywne słuchanie – podstawowe zasady
Aktywne słuchanie – techniki aktywnego słuchania (odzwierciedlanie, parafraza, …)
Umiejętność zwięzłego wypowiadania się
Umiejętność zadawania trafnych pytań
Sztuka parafrazy i oddania pytania
Rozmowa z pracownikiem, współpracownikiem, przełożonym i klientem – sztuka przekonywania
Dzień II (9.00 – 17.00)
Komunikacja interpersonalna a cechy osobowościowe, znajomość siebie i innych
“Czytanie” mowy ciała rozmówcy – pierwsze wrażenie, sygnały pozytywne i negatywne,..
Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego
Asertywność i empatia w komunikacji na codzień
Umiejętność odmawiania, odwaga i pewność siebie
Umiejętność przekazywania oraz przyjmowania konstruktywnej krytyki
Przekazywanie niepopularnych decyzji i złych informacji
Efektywna komunikacja w pracy zespołu
Komunikacja pisemna
Komunikacja w rozmowie telefonicznej
Jak rozwijać umiejętności komunikacji interpersonalnej?
Miejsce szkolenia;
Hotel MERCURE Gdynia Centrum
Czas trwania szkolenia: 2 dni szkoleniowe (2 x 8 godz.)
Zapraszamy
CENA SZKOLENIA OTWARTEGO: 800,00 pln netto + 23% Vat SZKOLENIE ZAMKNIĘTE: cena do uzgodnienia CENA SZKOLENIA ONLINE: 990,00 pln netto + 23% Vat | CENA ZAWIERA: * Prowadzenie szkolenia * Sala szkoleniowa * Materiały szkoleniowe * Catering (lunch i przerwy kawowe) * Certyfikat uczestnictwa |