Sprzedaż przez telefon – aktywny telemarketing
Skuteczne pozyskiwanie klientów przez telefon
Postawa, wiedza i umiejętności decydują o efektywność sprzedaży przez telefon. Aktywność telemarketera oparta na umiejętnościach związanych ze sztuką prezentacji, negocjacji, wywierania wpływu oraz zarządzania emocjami klienta i własnymi przynosi nadzwyczajne efekty sprzedażowe.
Na naszych warsztatach zajmiemy się pracą nad kluczowymi kompetencjami sprzedawcy telefonicznego tak aby jego praca stała się fascynującym doświadczeniem, nieustającą grą z klientem, której celem jest zadowolenie wszystkich zainteresowanych stron.
Cele szkolenia:
– Budowanie pro aktywnych postaw profesjonalnego handlowca,
Przekazanie podstawowej wiedzy o zasadach sprzedaży przez telefon,
– Wypracowanie praktycznych modeli prowadzenia rozmowy handlowej,
– Trening poznanych umiejętności w praktyce
Szkolenie przeznaczone dla:
Pracowników wspomagających pracę handlowców w terenie, telemarketerów, konsultantów call center zajmujących się sprzedażą produktów i usług,
Nasze warsztaty to przede wszystkim kształtowaniu umiejętności sprzedażowych na bazie dotychczasowych doświadczeń w pracy telemarketera – konsultanta call center.
Program szkolenia:
Dzień I 8.00 – 16.00
Podstawowe definicje telemarketingu
Nasza definicja sprzedaży i obsługi klienta
Dlaczego klienci kupują lub nie kupują?
Trójkąt satysfakcji klienta
Podstawy efektywności telemarketera
Gra szkoleniowa – jak zdobyć zieloną kartę
Co decyduje o efektywności sprzedaży?
Jak podnieść efektywność pracy telemarketera?
Typy rozmów handlowych
Rozmowy inicjowane przez sprzedawcę
Rozmowy inicjowane przez klienta
Rozmowy wspomagające sprzedaż
Rozmowy reklamacyjne
Typologia klientów
Kim jest mój klient?
Klient wewnętrzny
Klient zewnętrzny
Klienta nasz pan???
Klasyfikacja klientów – czy wszyscy klienci są najważniejsi?
Techniki komunikacji z klientem
Sztuka odkrywania potrzeb klienta
Prezentacja oferty – zagrajmy w karty
Rozmowa językiem korzyści
Sztuka traktowania obiekcji i zastrzeżeń
Sztuka podążania za głosem klienta
Finalizacja – czyli kiedy i jak zamykać rozmowę
Budowanie relacji w rozmowie sprzedażowej
Dzień II 8.00 – 16.00
Struktura telefonicznej rozmowy sprzedażowej
Standardowy model skutecznej rozmowy handlowej
Indywidualna rozmowa handlowa
Budowa skryptu
Zasady korzystania ze skryptu rozmowy telefonicznej
Praca z CRM
Rozpoczęcie rozmowy sprzedażowej
Pierwsze wrażenie – mity i fakty
Jak pokonać ścianę? – Docieranie do osoby docelowej
Jak zaskoczyć i zainteresować klienta?
Diagnozowanie sytuacji, potrzeb i oczekiwań klienta
Zadawanie pytań handlowych
Aktywne słuchanie „głosu” klienta
Zrozumienie i odkrywanie potrzeb i oczekiwań klienta
Prezentacja najlepszego rozwiązania
Argumentacja a potrzeby klienta
Zasady prezentacji ceny, kosztów
Obiekcje, wątpliwości, zastrzeżenia,
Identyfikacja obaw klienta
Sposoby radzenia sobie z zastrzeżeniami
Sposoby szukania rozwiązań
Finalizacja sprzedaży
Sygnały gotowości do zakupu
Jak popchnąć klienta?- przyspiesz decyzję o zakupie
Finalizacja rozmowy zakończonej sukcesem
Finalizacja rozmowy nie zakończonej sprzedażą – pozostaw otwarte drzwi
Trudni klienci w telefonicznych rozmowach handlowych
Powody niezadowolenia klienta
Sposoby radzenia sobie z emocjami klienta
Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych
Rozwiązywanie sytuacji reklamacyjnych
Przekazywanie dobrych i złych wiadomości
Metody szkoleniowe:
Warsztaty oparte są o stosowanie form i metod szkoleniowych aktywizujących do pracy.
Staramy się aby uczestnicy szkolenia realizowali ćwiczenia w warunkach maksymalnie zbliżonych do realnych sytuacji obsługowych i sprzedażowych.
Zasada proporcji 70%/30% gdzie 70% to warsztaty, ćwiczenia, scenki rodzajowe, studia przypadków a 30% to prezentacja multimedialna połączona z mini wykładem.
Uczenie się przez doświadczenie i praktykę to podstawowe założenie zaproponowanych szkoleń.
Zapraszamy