„Niekonwencjonalne – Efektywne techniki sprzedaży i obsługi klienta na konkurencyjnym rynku usług finansowo-ubezpieczeniowych”
– szkolenie dla pośredników i agentów ubezpieczeniowych oraz kadry zarządzającej.
Wprowadzenie:
W dobie globalnego kryzysu zaufania wiele firm i instytucji finansowych w kraju i na świecie walczy o przychylność swoich obecnych oraz potencjalnych klientów. Wielu z nich – klientów indywidualnych i instytucjonalnych – z uwagą przygląda się wynikom finansowym poszczególnych programów inwestycyjnych. Częściej interesuje się kondycją i pewnością wypłacalności „swoich” banków czy Towarzystw Ubezpieczeniowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Otwartych Funduszy Emerytalnych itd.
Wbrew pozorom może to być szansa na weryfikację pozycji rynkowej wielu firm i instytucji zgodnie z zasadą iż w dobie kryzysu „Mali trzęsą portkami a potentaci korzystają z okazji!”.
To właśnie teraz warto zachęcać do korzystania z różnorodnych form zabezpieczeń finansowych ciągłości biznesu, swojej przyszłości, życia rodziny, pewności emerytury czy startu w dorosłe życie dzieci itd.
Przykład:
Załóżmy że polisa ubezpieczeniowa to forma „obligacji”, którą klient może zrealizować w trudnej dla siebie sytuacji losowej jak wypadek, choroba czy śmierć. Tak jak każde obligacje trzeba za nie zapłacić, lecz któż by nie chciał zakupić obligacji poważnej instytucji za jej niewielką część faktycznej wartości np. na poziomie kilku do kilkunastu procent?!!!!
Jeżeli za te parę procent można kupić sobie tzw „święty spokój” oraz w sytuacji tragedii gwarancję wypłacalności rodziny i spłatę kredytu hipotecznego czy też utrzymanie poziomu życia na emeryturze to można powiedzieć że agent proponuje klientowi tzw. „Złoty interes”.
•Czy w dobie kryzysu ryzyko utraty zdrowia czy życia się zmieniło??
•Czy w okresie spadków notowań akcji na światowych giełdach oraz wahań kursów walut przyszłość dzieci przestała być istotna dla ich rodziców??
•Czy w sytuacji ograniczonej prosperity w danej branży utrata możliwości zarządzania, kierowania własnym biznesem jest bardzie czy mniej ryzykowna??
Czy warto?
Tylko:
Jak to zrobić? i…. za ile?
A jednak ta prosta prawda nie wystarczy, aby ubezpieczenia czy programy inwestycyjne sprzedawały się same. Dlatego tak istotne jest, aby ludzie, którzy się tym zajmują profesjonalnie potrafili zainteresować i przekonać każdego potencjalnego klienta do spotkania i poświęcenia chwili uwagi dla siebie, swojej rodziny i biznesu – a następnie przekonać do wydawałoby się oczywistych korzyści!
Często pierwszy kontakt telefoniczny agenta może przesądzić o losie potencjalnego klienta, jego rodziny, firmy itd. Nie na wszystko agent ubezpieczeniowy ma wpływ ale… sęk w tym aby próbował dotrzeć do jak największej liczby klientów starając się wykonywać wszystko możliwie prawidłowo. Nawet jeżeli kolejny raz usłyszy „NIE” powinien mieć poczucie dobrze spełnionego obowiązku.
W pracy agentów czy pracowników Towarzystw Ubezpieczeniowych zawsze było i będzie sporo „misji” do spełnienia. Agent sprzedaje marzenia, spokojną przyszłość, bezpieczeństwo na dzisiaj… a klienci nie zawsze potrafią to docenić. Kiedy przychodzi TEN dramatyczny dzień i… czasem jest już za późno!!
Czy możesz Agencie powiedzieć ze zrobiłeś wszystko aby pomóc ograniczyć skutki rodzinnej tragedii?!!
Sytuacja z życia:
Oto w lipcu zeszłego roku zakupiłem nieruchomość z ogrodem. Na działce obok właśnie rozpoczęli budowę własnego, wymarzonego domy młodzi sąsiedzi z 4 letnim synkiem. Dokładnie 15-tego sierpnia niespełna trzydziesto letni mężczyzna – sąsiad, zmarł nagle w szpitalu. Pozostawił żonę, małego Piotrusia i… wybudowane mury domu z wiechą na dachu. Jego „obowiązkowe” (wymagane przez bank) ubezpieczenie pokryło … połowę kredytu! Nasza sąsiadka z Piotrusiem szuka do dzisiaj pomocy w rodzinie, u obcych ludzi, dorabia gdzie popadnie aby spłacić resztę długu…
Gdzie byłeś drogi agencie ubezpieczeniowy???:( czy wahałeś się aby zadzwonić i dokonać przynajmniej próby spotkania???!
Siła pracownika TU czy agenta ubezpieczeniowego drzemie w prostych i skutecznych rozmowach handlowych z coraz bardziej wymagającym często roszczeniowo nastawionym klientem. Na szczęście ogromna większość z potencjalnych i obecnych klientów to ludzie coraz bardziej świadomi istoty ubezpieczenia, funduszy inwestycyjnych i korzyści jakie z nich wynikają. Dzięki „Nim” agenci i ich praca stają się potrzebni.
Jednak obecny rynek finansowo – ubezpieczeniowy to tak jak większość branż również rynek konkurencyjny oraz przede wszystkim rynek klientów coraz bardziej wyedukowanych i świadomych swoich praw i możliwości.
Dzisiejszy klient rynku finansowo – ubezpieczeniowego to niestety nie zawsze klient lojalny i otwarty na długotrwałą współpracę. Czasem – nie zawsze świadomie – za ten stan rzeczy są odpowiedzialni sami agenci – ale kto powiedział że w tej branży będzie łatwiej niż w innych?!:)))
Dlatego tak istotne dla rozwoju osobistego agenta ubezpieczeniowego, dla kierowników – liderów, dla firmy i oddziału jest to aby skutecznie połączyć swoją aktywność zawodową z jakością pracy. Ta harmonia ostatecznie decyduje o efektywności pracy agenta.
Nasze szkolenie to nie tylko przekazanie wiedzy lecz przede wszystkim trening konkretnych umiejętności wraz z pracą nad odpowiednia postawą i zachowaniem w kontaktach z wymagającymi klientami.
Cele szkolenia
Efektem szkolenia mają być zmiany w postawach i zachowaniach agentów ubezpieczeniowych pozwalające na zwiększenie efektywności realizowanych kontaktów z obecnymi i potencjalnymi klientami.
• Pozytywne nastawienie i szukanie szans i wyzwań zamiast problemów i przeszkód na konkurencyjnym rynku – „Właśnie TERAZ zaistniała konieczność spotkania z klientami!!!!”
• Umiejętność dotarcia i zainteresowania własną ofertą obecnych i potencjalnych klientów – techniki realizacji podstawowego celu agenta; „Jak umówić spotkanie?”
• Zaufanie – jak je zdobyć nie manipulując klientem? Jak walczyć ze stereotypami – „agent manipulant?” Dlaczego prowizja jest słuszną zapłatą za pracę agenta?
• Techniki wyrównania pozycji negocjacyjnych – „Klient partnerem czy naszym Panem?”
• „Obudź Demona” – wszyscy ludzie boją się lub kochają – jak dotrzeć do prawdziwych powodów, dla których została stworzona oferta TU na całym świecie?!!!
• Kreacja potrzeb i możliwości klienta – czyli jak zdobyć zapotrzebowanie na pracę agenta?
• Zmień sposób myślenia klienta „Czy warto?” na „Jak to zrobić?” – efektywność prezentacji zależy wyłącznie od ciebie!
• Bądź profesjonalistą – jak pokazać że dzięki Tobie i Twoim umiejętnościom klient może zrealizować plany, które wydają się nie realne? – czyli kiedy jesteś psychologiem a kiedy analitykiem?
• Wątpliwości i zastrzeżenia klienta – „O Panie! dziękuję Ci że klient ma obiekcje” – jak je zamienić w argumenty sprzedaży?
• „Kiedy i gdzie wpłacić pieniądze?” Ulubione pytanie klienta do agentów ubezpieczeniowych – co zrobić aby to pytanie padło?
• Nie każdy klient musi być przyjacielem agenta… ale każdy klient zasługuje szacunek i zainteresowanie – czyli jak budować relacje z klientami?
Zapraszamy