Zapraszamy na warsztaty szkoleniowe
STANDARYZACJA PRACY
Standard prezentuje najlepszą i najbardziej bezpieczną metodę pracy. Dlatego nie jest ustalany raz na zawsze, lecz ulega modyfikacji wraz z przemianami w zakładzie
i rozwojem pomysłów pracowniczych. Myślą przewodnią standaryzacji jest poszukiwanie usprawnień, które pomogą ulepszać standardy. Proces udoskonalania jest bezustannym, nawet jeżeli dany standard stwarza wrażenie niemal idealnego.
Doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstwa nie jest możliwe z pominięciem standardów. Ponieważ pracownicy precyzyjnie nie zapamiętają i nie zrozumieją nowych obowiązków. Będą trudniejsi do nadzorowania, a w efekcie powrócą do dawnych przyzwyczajeń i metod wytwarzania. Czyli ulepszanie bez standaryzacji jest nieskuteczne.
Poznaj co to jest Standaryzacja i dlaczego warto ją wdrożyć
Dowiedz się jak najlepiej przygotować się do wdrożenia
Dowiedz się jaki jest wpływ standaryzacji na realizowane procesy
Naucz się tworzyć karty standaryzacji zrozumiałe dla wszystkich pracowników
Naucz się weryfikować wypracowane standardy
Bądź przygotowany na problemy jakie mogą wystąpić podczas wdrożenia Standaryzacji i jak sobie z nimi radzić
Czas trwania:
2 dni
Adresaci:
Organizujemy szkolenie otwarte dla grup do 15 osób skierowane do: szefów produkcji, pracowników działu jakości, technologów, konstruktorów, pracowników utrzymania ruchu, pracowników magazynu, kierowników zmiany, liderów obszarów.
Program szkolenia otwartego:
Dzień I
Znaczenie i zastosowanie standaryzacji:
1. Pojęcie i znaczenie standaryzacji
2. Wpływ standaryzacji na realizowane procesy
3. Zastosowanie standaryzacji jako narzędzia redukcji kosztów
Ćwiczenie: Wpływ standaryzacji na proces wytwórczy
Zasady standaryzacji procesów:
1. Jak rozpoznać proces?
2. Jak identyfikować czynniki/problemy wpływające na proces wytwórczy?
3. W jaki sposób analizować i eliminować czynniki/problemy w procesie wytwórczym?
Ćwiczenie: Jak budować standardy? Gra królowej
Zasady standaryzacji procesów – ciąg dalszy.
Podsumowanie – opracowanie wdrożenia schematu wdrażania standardów.
Dzień II
Prezentacja systemu Standaryzacji:
– procedury poświęcone tworzeniu systemu Standaryzacji
– odpowiedzialność pracowników
– rejestr aktualizacji kart standaryzacji
– stosowane wzory dokumentów
– system egzaminów stanowiskowych
– szkolenia krzyżowe
– system motywacji w ramach standaryzacji pracy
Podczas warsztatu wypracowujemy rozwiązania dostosowane do potrzeb klienta
Podsumowanie: lista zadań do realizacji w ramach projektowania systemu standaryzacji
Uczestnicy otrzymują Manual Standaryzacja pracy.
Zaletą naszych szkoleń jest to, że odbywają się one w małych grupach, a uczestnicy trakcie warsztatów projektują rozwiązania dostosowane do specyficznych warunków swojej firmy.
Uwaga!
Celem ułatwienia pracy podczas szkolenia zachęcamy uczestników do wcześniejszego wzięcia udziału w szkoleniu – grze symulacyjnej Lean Management.