Zarządzanie konfliktem w środowisku produkcyjnym

„Zarządzanie konfliktem w środowisku produkcyjnym"

 

Uczestnikami warsztatu są mistrzowie, brygadziści i liderzy  produkcji.

Doświadczenie uczestników: w zależności od potrzeb szkolenie profilujemy pod konkretne grupy od początkujących liderów do doświadczonych mistrzów.

Problemy, z którymi spotykają się uczestnicy:

– nie umieją poradzić sobie z trudnymi pracownikami

– nie precyzyjnie przekazują informację pracownikom co rodzi konfabulacje i sytuacje konfliktowe

– mają problemy z pracownikami/ którzy są niezaangażowani, brakuje im motywacji i dodatkowo czują się bezkarni.

– działają w myśl zasady „co mi zrobisz, jak nie masz nikogo chętnego na moje miejsce”

Cele szkolenia:

– Poprawienie komunikacji na płaszczyźnie mistrz, brygadzista, lider – pracownik

– nauczenie skutecznego i jasnego przekazywanie informacji pracownikom

– wczesne wykrywanie konfliktów przez uczestników

– nabycie umiejętności i poznanie praktycznych narzędzi pozwalających zarządzać konfliktem

– nabycie wiedzy jak unikać napięć i nieporozumień aby nie kończyły się w gabinecie dyrektora

– dowiedzieć się jak kierować konfliktem aby mieć go pod kontrolą

Proponowany zakres warsztatów:

Szkolenie uczy efektywnego zarządzania pracownikami produkcyjnymi, pokazuje jak zbudować skuteczny zespół i rozwiązywać konflikty na bazie autorytetu Mistrza, Brygadzisty i Lidera:

  • Zapoznaje z technikami budowania autorytetu  Lidera w zespole.
  • Podnosi świadomość mistrzów produkcji w zakresie znaczenia ich pracy i zarządzania konfliktami w firmie.
  • Uczy jak motywować i kontrolować pracowników, a także pokazuje sposoby skutecznego komunikowania się z pracownikami w sytuacjach kryzysowych, konfliktowych…
  • Zwraca uwagę na rolę informacji zwrotnej w procesie zarządzania.
  • Doskonali umiejętności prawidłowego definiowania celów, podejmowania decyzji, delegowania obowiązków a następnie egzekwowania ich wykonania.
  • Wskazuje jak rozwiązywać konflikty i jak podnieść efektywność pracy zespołu.

 Korzyści dla uczestników

  • uświadomienie sobie mocnych i słabych stron jako Mistrza – lidera zespołu,
  • rozwój umiejętności kierowania zespołem w sytuacjach konfliktowych,
  • wzrost efektywności pracy drogą polepszenia komunikacji,
  • wzmocnienie skutecznego motywowania podwładnych,
  • podniesienie umiejętności delegowania zadań,
  • poznanie sztuki budowania i rozwijania zespołu,
  • pobudzenie do rozwoju najważniejszych kompetencji zawodowych,
  • poznanie metod i technik przekazywania informacji zwrotnej podwładnym.

Program szkolenia

Dzień I 8.00 – 16.00

  1. Wstęp:
  • przedstawienie się prowadzących oraz uczestników,
  • sprawy organizacyjne, przedstawienie programu i zasad wspólnej współpracy
  1. Rola i zadania Mistrza/B/L w zespole produkcyjnym – wprowadzenie:
  • diagnoza osobistego potencjału w kierowaniu zespołem – Analiza SWOT,
  • podstawowe i rozszerzone umiejętności Mistrza/B/L w zakresie kierowania zespołem.
  1. Konflikt – znaczenie pozytywne i negatywne w firmie produkcyjnej
  • Konflikt czyli…? nasza definicja
  • Pozytywne aspekty sytuacji konfliktowych w pracy
  • Negatywne skutki konfliktów
  • Najtrudniejsze sytuacje i problemy – czyli nad czym powinniśmy pracować
  1. Kreatywność mistrza/b/l – jak budować autorytet i wykorzystać pomysły na etapie rozwiązywania i zapobiegania konfliktom
  • Poziom kreatywność i – sprawdzian
  • Jak rozwijać kreatywność – ćwiczenia
  • gra wprowadzająca w tematykę konfliktu i kreatywności –„ Most”
  • Co dzieli i co łączy Mistrzów i pracowników w pracy
  1. Metody budowania autorytetu w zespole:
  • podstawowe czynniki budujące autorytet,
  • autorytet funkcji, wiedzy i osobowości.
  1. Test Johary – umiejętności komunikacyjne i pozycja Mistrza/B/L w zespole
  • Autorefleksja – podstawą dalszego rozwoju Mistrza
  • Wnioski do dalszej pracy
  1. Skuteczna komunikacja jako podstawowe narzędzie kierowania i zapobiegania konfliktom:
  • Postawa i nastawienie – filary efektywności zawodowej Mistrza
  • Gracz czy ofiara? – doświadczenie i wnioski na forum
  • Postawa reaktywna czy proaktywna?
  • Strefy wpływu wg Coweya
  1. Znaczenie komunikacji werbalnej i pozawerbalnej w zarządzaniu konfliktem
  • Precyzja komunikacji werbalnej
  • 6 kluczowych pytań wg Cycero
  • Skomplikowana konstrukcja – ćwiczenie komunikacyjne w podzespołach
  • Wpływ komunikacji niewerbalnej na znaczenie komunikatu
  • Doświadczenie Millgrama – wnioski do dalszej pracy

Dzień II 8.00 – 16.00

  1. Asertywność i empatia Mistrza w sytuacjach konfliktowych
  • Czym jest empatia?
  • Typowe techniki oparte na empatii
  • Miękkie serce i twardy… czyli jak być empatycznym i asertywnym Mistrzem
  • Techniki asertywnego NIE
  • Ćwiczenia Aikido na forum
  1. Narzędzia skutecznej komunikacji interpersonalnej w sytuacjach konfliktowych,
  • Umiejętność aktywnego słuchania w kierowaniu zespołem
  • Sztuka zadawania pytań
  • KKK Konstruktywna Kanapka Krytyki
  • Komunikat „JA” i „TY”
  • Parafraza,
  • FUKO
  • Stawianie granic
  • Wybrane techniki negocjacyjne
  1. Style zarzadzania zależne od…?
  • style kierowania zespołem i grupą
  • Test na styl indywidualny
  • Jaki styl przyjmować w sytuacjach konfliktowych
  1. Delegowanie i zadań i udzielanie informacji zwrotnej
  • Co to znaczy delegować?
  • Przykłady delegowania zadań i uprawnień
  • Jak udzielać feedback?
  • Ćwiczenia na forum
  1. Rozwiązywanie konfliktów w środowisku produkcyjnym – normy firmowe :
  • Geneza sytuacji konfliktowych
  • Rodzaje konfliktów
  • Metody rozwiązywani konfliktów – jak budować normy w firmie
  • 6 kroków Gordona
  • Rozwiązywanie konfliktów wg zasad TWI
  • Jak skutecznie zapobiegać
  • test – diagnoza umiejętności rozwiązywania konfliktów.
  1. Trudny podwładny w firmie czyli…?
  • Typologia zachowań podwładnych
  • Głowna zasada jak podejść do problemu
  • „wczoraj kolega dziś szef”,
  • Techniki przyjmowania obiekcji zastrzeżeń
  1. Ćwiczenia praktyczne – czyli przykłady z życia w firmie
  • Brak przestrzegania zasad BHP
  • Praca niezgodna ze standardami
  • Łamanie dyscypliny (przerwy, papierosy, samowolne wyjścia i rozmowy,..)
  • Podważanie autorytetu Mistrza (lekceważenie, odmowa pracy na stanowisku, brak zaangażowani i pomocy w rozwiązywaniu problemów…)
  • Konflikty pomiędzy pracownikami – Dlaczego Ja? Dlaczego z Nim?
  • Brak zaangażowania w akcje Kaizen, brak komunikacji pomiędzy zmianami, pomiędzy działami
  • Pomijanie drogi służbowej – „donoszenie”
  • Brak wsparcie ze strony kierownictwa
  • Inne wg uczestników
  1. Podsumowani i wnioski do dalszej pracy
  • Zadania po szkoleniu
  • Ankiety i certyfikaty

Autor Tekstu

Administrator JJ

Data Wydania

10/30/2017

Może ci się także spodobać…