Cel szkolenia
Zmiany są naturalnym procesem, który codziennie towarzyszy ludziom i organizacjom. Mówi się obecnie ,że „najpewniejszą rzeczą na świecie jest zmiana”. Jednak zmiany budzą wiele obaw i wątpliwości zarówno wśród pracowników, jak i kadry menadżerskiej. Celem szkolenia jest nabycie wiedzy jak dostosować się do zmiany oraz umiejętności przetrwania tych trudnych, stresujących a często kryzysowych sytuacji. Jak radzić sobie z procesem zmiany, ryzykiem i poczuciem niepewności aby ten proces przejść jak najbardziej konstruktywnie zarówno osobiście, jak i w zespole oraz firmie.
Podczas tego szkolenia, uczestnicy zostaną wyposażeni w narzędzia i techniki niezbędne do skutecznego zarządzania procesami zmiany. Naszym celem jest, aby każdy uczestnik zdobył pełne zrozumienie istoty zmiany oraz opanował umiejętność zarządzania sobą i innymi osobami w kontekście wprowadzania zmian. Chcemy, aby uczestnicy odczuli celowość zmiany i potrafili ją aktywnie kierować, wykorzystując właściwą komunikację i otwartą współpracę.
Nasze szkolenie pozwoli uczestnikom nie tylko poznać teoretyczne aspekty zmiany, ale także dostarczy im praktycznych narzędzi do efektywnego zarządzania procesem zmiany w środowisku produkcyjnym fabryki. Uczestnicy dowiedzą się, jak identyfikować obszary wymagające zmian, jak tworzyć strategie zmiany, oraz jak skutecznie komunikować i wdrożyć te zmiany w praktyce. Naszym celem jest wyposażenie uczestników w umiejętności niezbędne do skutecznego kształtowania przyszłości ich organizacji poprzez wprowadzanie pozytywnych zmian w procesie produkcyjnym.
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu szkolenia, uczestnicy będą w stanie:
- Posiadać właściwe zrozumienie specyfiki i znaczenia procesów towarzyszących wdrażaniu zmian w strukturach organizacyjnych.
- Skutecznie zastosować opracowaną strategię i taktykę przygotowania zespołów firmowych do planowanych modyfikacji.
- Wykorzystywać metody i techniki efektywnego komunikowania zmian w zespołach i na poziomie całej organizacji.
- Poprawić umiejętność radzenia sobie z oporem wobec zmian, zapobiegania konfliktom oraz wzmocnić gotowość i otwartość pracowników i zespołów wobec przyszłych modyfikacji.
- Świadomie i skutecznie motywować zarówno siebie, jak i swoich współpracowników i podwładnych, aby zaakceptowali rolę liderów zmian i aktywnych agentów transformacji.
- Profesjonalnie zarządzać procesem zmiany na poziomie indywidualnym, w ramach zespołu oraz na szczeblu organizacyjnym.
Metody szkolenia
Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie praktycznego warsztatu, korzystając z metody „Experiential Learning” (Uczenia się przez doświadczenie). W ramach tego podejścia wykorzystane będą różnorodne narzędzia, takie jak:
- Praktyczne ćwiczenia, zarówno indywidualne, jak i grupowe.
- Symulacje i projekty grupowe, które pozwolą uczestnikom na praktyczne eksplorowanie tematów.
- Prezentacje multimedialne, które ułatwią przekazywanie wiedzy.
- Krótkie wykłady i moderowane dyskusje, które zapewnią głębsze zrozumienie tematów.
- Analiza przypadków z praktyki biznesowej (case study), aby uczestnicy mogli poznać realne wyzwania i rozwiązania.
- Test oceniający postawy wobec zmian, który pomoże uczestnikom zrozumieć swoje podejście do zmiany.
- Sesyje trenerskie i praktyczne wnioski, które umożliwią praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.
Dzięki temu zróżnicowanemu zestawowi narzędzi, uczestnicy będą mieli możliwość zdobywania wiedzy w interaktywny i angażujący sposób.
Program szkolenia
Dzień I 9.00 – 16.00
- Wprowadzenie do szkolenia
- Zmiana szansa czy dramat?
- Zarządzanie jako podstawowy obszar zmiany
- kształtowanie kultury organizacyjnej
- obszary zarządzania
- funkcje i narzędzia zarządzania
- zarządzanie zespołem
- Elementy organizacyjne zarządzania wpływające na powodzenie zmiany
- Struktura organizacyjna w procesie zmian
- Strategia firmy jako wyznacznik zmian
- Systemy organizacyjne
- Style działania kierownictwa
- Kompetencje pracownicze
- Wartości obowiązujące w firmie
Dzień II 9.00 – 16.00
- Sukces a zmiany!
- Zarządzanie zmianą
- Przyczyny zmian
- Rodzaje zmian
- Problemy potrzebą i motorem zmian
- Konflikty jako początek zmian
- rodzaje konfliktów
- skuteczne formy rozwiązywania konfliktów
- Reakcje na zmiany
- Opór wobec zmiany
- Działania minimalizujące niezadowolenie i opór ludzi przed zmianami
- Postawa kierownika w zarządzaniu zmianą
- Etapy zmian
- Etapy procesu zarządzania zmianą
- Ewaluacja szkolenia
Miejsce szkolenia:
Pomorski Park Naukowo Technologiczny
81-451 Gdynia Al. Zwycięstwa 96/98
Czas trwania szkolenia:
2 dni szkoleniowe (2×8 godz.) 9.00 – 16.00