Warunki Handlowe INCOTERMS 2020 szkolenie

Skuteczne wykorzystanie INCOTERMS®2020 w międzynarodowej sprzedaży i logistyce”

Wprowadzenie

Poznaj świat międzynarodowego handlu, opanuj kluczowe zagadnienia dotyczące INCOTERMS®2020 i zyskaj przewagę konkurencyjną. Nasze szkolenie zapewni Ci niezbędne narzędzia, aby sprawnie operować w globalnym środowisku biznesowym. Poznaj najnowsze zasady handlu międzynarodowego oraz zminimalizuj ryzyko i koszty związane z międzynarodowymi transakcjami handlowymi.

Opis szkolenia

Międzynarodowe Warunki Handlowe INCOTERMS®2020 nie są przepisami prawa ale zwyczajami handlowymi a konkretnie uzansami, które poprzez precyzyjne określenie zadań, kosztów i ryzyka związanego z dostawą towarów pozwala na unikanie kosztownych nieporozumień między przedsiębiorcami. Warunki Handlowe INCOTERMS® stosujemy do krajowych i międzynarodowych umów sprzedaży towarów. Ich znajomość jest niezbędna dla handlowców, logistyków ale także dla spedytorów, bankowców, ubezpieczycieli obsługujących międzynarodowe i krajowe transakcje handlowe.

Program 1 dzień (9.00 – 16.00)

  1. Warunki dostaw INCOTERMS®2020 – pojęcia podstawowe:
    • czy jest obowiązek stosowania Warunków Handlowych INCOTERMS® ?
    • co regulują a czego nie regulują INCOTERMS®2020
    • co to jest „ryzyko” w dostawie
    • co oznacza „termin dostawy”
    • obowiązek dokonania odprawy celnej eksportowej/importowej
    • możliwe modyfikacje formuł INCOTREMS®
    • reklamacje z tytułu umowy sprzedaży a reklamacje z tytułu umowy o przewóz (uszkodzenie, ubytek, utrata towaru w transporcie, opóźnienie w dostawie)
    • reklamacje z tytułu szkody w przewozie, kto jest uprawniony do ich składania i czy wynika to z INCOTERMS® czy z innych przepisów?
    • czy można używać poprzednich wersji INCOTERMS® (np. INCOTERMS®2010 albo starszych) a jak z już zawartymi umowami?
  2. Podstawowe zmiany w wersji INCOTERMS®2020 w porównaniu z wersją INCOTERMS®2010 – co nowego a co pozostaje.
    • jak rozpoznać czy jest to wersja 2020 czy jeszcze 2010?
    • rozszerzony wstęp i aktualizacja not wyjaśniających
    • nowy układ artykułów (zmiany raczej techniczne, układ bardziej czytelny)
    • zmiana inicjałów z DAT na DPU (delivery at place unloaded)
    • zmiany w zakresie ubezpieczeń: CIP I CIF
    • adnotacja “on board” na konosamencie przy FCA
    • sytuacja użycia własnych środków przewozu przy FCA, DAP, DPU, DDP
    • włączenie wymogów związanych z bezpieczeństwem w zakresie obowiązków dotyczących przewozu i kosztów (A4/B4 I A9/B9)
  3. Omówienie poszczególnych formuł – jak je stosować prawidłowo: zalecenia i przeciwskazania
    • Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu
      • EXW EX Works (… named place)
      • FCA Free Carrier (… named place)
      • CPT Carriage PaidTo (… named place of destination)
      • CIP Carriage Insurance Paid To (… named place of destination)
      • DAP Delivered At Place (… named place of destination)
      • DPU Delivery at Place Unloaded (… named place of destination)
      • DDP Delivered Duty Paid (… named place of destination)
    • Ubezpieczenia CARGO w CIF i CIP – w pozostałych formułach „ubezpiecza ten co ma w tym interes” – co o ubezpieczeniu kupujący powinien obowiązkowo wiedzieć.
    • dlaczego wyłączne bazowanie na ubezpieczeniu przewoźnika (OCP) czy spedytora (OCS) jest niezalecane
    • ograniczenia kwotowe przy odpowiedzialności przewoźnika w przypadku ubytku, uszkodzenia lub całkowitej utraty towaru
    • Reguły dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego
      • FAS Free Alonside Ship (…named port ofshipment)
      • FOB Free On Board (… named port of shipment)
      • CFR Cost and Freight (… named port of destination)
      • CIF Cost Insurance Freight (…named port of destination)
      • Inne?
  1. Transport morski: odpowiedzialność przewoźnika morskiego, rola i znaczenie Konosamentu (B/L), co to jest morski list przewozowy i kiedy stosować zamiast B/L, demurrage, detention, …

5. TOP10 czyli najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu Warunków Handlowych INCOTERMS®

  • np. czemu zasadniczo nie zaleca się stosowania FAS, FOB, CFR i CIF – do sytuacji gdy przewóz towaru następuje w kontenerze, chociaż te formuły dotyczą transportu morskiego… a jeżeli nie te formuły to jakie?
  • uzgodnienie warunków handlowych ale bez podania wersji INCOTERMS® a potem dopisywanie ich na dokumentach handlowych i transportowych
  • dlaczego EXW należy stosować wyjątkowo rzadko,
  • nadużywanie DDP
  • powszechnie błędne interpretowanie terminu dostawy przy warunkach z grupy „C”
  • inne, możliwe błędy przy stosowaniu aktualnej wersji INCOTERMS®2020

6. Zalecenie

  • kiedy stosować daną formułę INCOTERMS®, przykłady praktyczne

7. Dyskusja, pytania

Poznaj najlepsze praktyki dotyczące wyboru odpowiedniej formuły INCOTERMS® w różnych sytuacjach biznesowych. Otrzymaj realne przykłady zastosowania INCOTERMS® w praktyce handlowej – kiedy stosować daną formułę INCOTERMS®, przykłady praktyczne. Przygotuj swoje pytania i weź udział w dyskusji z naszym doświadczonym wykładowcą. Zdobądź klarowność w kwestiach INCOTERMS®2020 i rozwiąż swoje wątpliwości na miejscu.

O wykładowcy

Prowadzący  to doświadczony trener z ponad 30-letnim doświadczeniem w spedycji i transporcie międzynarodowym. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego i Francuskiego Instytutu Zarządzania. Autor książki „Transport i Spedycja Międzynarodowa w Handlu Zagranicznym”. Jego praktyczna wiedza i pasja do nauczania uczynią to szkolenie niezapomnianym doświadczeniem.

Zarezerwuj swoje miejsce już dziś i stań się ekspertem w międzynarodowym handlu!

Autor Tekstu

Administrator JJ

Data Wydania

10/25/2023

Może ci się także spodobać…