Skuteczne wykorzystanie INCOTERMS®2020 w międzynarodowej sprzedaży i logistyce”
Wprowadzenie
Poznaj świat międzynarodowego handlu, opanuj kluczowe zagadnienia dotyczące INCOTERMS®2020 i zyskaj przewagę konkurencyjną. Nasze szkolenie zapewni Ci niezbędne narzędzia, aby sprawnie operować w globalnym środowisku biznesowym. Poznaj najnowsze zasady handlu międzynarodowego oraz zminimalizuj ryzyko i koszty związane z międzynarodowymi transakcjami handlowymi.
Opis szkolenia
Międzynarodowe Warunki Handlowe INCOTERMS®2020 nie są przepisami prawa ale zwyczajami handlowymi a konkretnie uzansami, które poprzez precyzyjne określenie zadań, kosztów i ryzyka związanego z dostawą towarów pozwala na unikanie kosztownych nieporozumień między przedsiębiorcami. Warunki Handlowe INCOTERMS® stosujemy do krajowych i międzynarodowych umów sprzedaży towarów. Ich znajomość jest niezbędna dla handlowców, logistyków ale także dla spedytorów, bankowców, ubezpieczycieli obsługujących międzynarodowe i krajowe transakcje handlowe.
Program 1 dzień (9.00 – 16.00)
- Warunki dostaw INCOTERMS®2020 – pojęcia podstawowe:
- czy jest obowiązek stosowania Warunków Handlowych INCOTERMS® ?
- co regulują a czego nie regulują INCOTERMS®2020
- co to jest „ryzyko” w dostawie
- co oznacza „termin dostawy”
- obowiązek dokonania odprawy celnej eksportowej/importowej
- możliwe modyfikacje formuł INCOTREMS®
- reklamacje z tytułu umowy sprzedaży a reklamacje z tytułu umowy o przewóz (uszkodzenie, ubytek, utrata towaru w transporcie, opóźnienie w dostawie)
- reklamacje z tytułu szkody w przewozie, kto jest uprawniony do ich składania i czy wynika to z INCOTERMS® czy z innych przepisów?
- czy można używać poprzednich wersji INCOTERMS® (np. INCOTERMS®2010 albo starszych) a jak z już zawartymi umowami?
- Podstawowe zmiany w wersji INCOTERMS®2020 w porównaniu z wersją INCOTERMS®2010 – co nowego a co pozostaje.
- jak rozpoznać czy jest to wersja 2020 czy jeszcze 2010?
- rozszerzony wstęp i aktualizacja not wyjaśniających
- nowy układ artykułów (zmiany raczej techniczne, układ bardziej czytelny)
- zmiana inicjałów z DAT na DPU (delivery at place unloaded)
- zmiany w zakresie ubezpieczeń: CIP I CIF
- adnotacja “on board” na konosamencie przy FCA
- sytuacja użycia własnych środków przewozu przy FCA, DAP, DPU, DDP
- włączenie wymogów związanych z bezpieczeństwem w zakresie obowiązków dotyczących przewozu i kosztów (A4/B4 I A9/B9)
- Omówienie poszczególnych formuł – jak je stosować prawidłowo: zalecenia i przeciwskazania
- Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu
- EXW EX Works (… named place)
- FCA Free Carrier (… named place)
- CPT Carriage PaidTo (… named place of destination)
- CIP Carriage Insurance Paid To (… named place of destination)
- DAP Delivered At Place (… named place of destination)
- DPU Delivery at Place Unloaded (… named place of destination)
- DDP Delivered Duty Paid (… named place of destination)
- Ubezpieczenia CARGO w CIF i CIP – w pozostałych formułach „ubezpiecza ten co ma w tym interes” – co o ubezpieczeniu kupujący powinien obowiązkowo wiedzieć.
- dlaczego wyłączne bazowanie na ubezpieczeniu przewoźnika (OCP) czy spedytora (OCS) jest niezalecane
- ograniczenia kwotowe przy odpowiedzialności przewoźnika w przypadku ubytku, uszkodzenia lub całkowitej utraty towaru
- Reguły dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego
- FAS Free Alonside Ship (…named port ofshipment)
- FOB Free On Board (… named port of shipment)
- CFR Cost and Freight (… named port of destination)
- CIF Cost Insurance Freight (…named port of destination)
- Inne?
- Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu
- Transport morski: odpowiedzialność przewoźnika morskiego, rola i znaczenie Konosamentu (B/L), co to jest morski list przewozowy i kiedy stosować zamiast B/L, demurrage, detention, …
5. TOP10 czyli najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu Warunków Handlowych INCOTERMS®
- np. czemu zasadniczo nie zaleca się stosowania FAS, FOB, CFR i CIF – do sytuacji gdy przewóz towaru następuje w kontenerze, chociaż te formuły dotyczą transportu morskiego… a jeżeli nie te formuły to jakie?
- uzgodnienie warunków handlowych ale bez podania wersji INCOTERMS® a potem dopisywanie ich na dokumentach handlowych i transportowych
- dlaczego EXW należy stosować wyjątkowo rzadko,
- nadużywanie DDP
- powszechnie błędne interpretowanie terminu dostawy przy warunkach z grupy „C”
- inne, możliwe błędy przy stosowaniu aktualnej wersji INCOTERMS®2020
6. Zalecenie
- kiedy stosować daną formułę INCOTERMS®, przykłady praktyczne
7. Dyskusja, pytania
Poznaj najlepsze praktyki dotyczące wyboru odpowiedniej formuły INCOTERMS® w różnych sytuacjach biznesowych. Otrzymaj realne przykłady zastosowania INCOTERMS® w praktyce handlowej – kiedy stosować daną formułę INCOTERMS®, przykłady praktyczne. Przygotuj swoje pytania i weź udział w dyskusji z naszym doświadczonym wykładowcą. Zdobądź klarowność w kwestiach INCOTERMS®2020 i rozwiąż swoje wątpliwości na miejscu.
O wykładowcy
Prowadzący to doświadczony trener z ponad 30-letnim doświadczeniem w spedycji i transporcie międzynarodowym. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego i Francuskiego Instytutu Zarządzania. Autor książki „Transport i Spedycja Międzynarodowa w Handlu Zagranicznym”. Jego praktyczna wiedza i pasja do nauczania uczynią to szkolenie niezapomnianym doświadczeniem.
Zarezerwuj swoje miejsce już dziś i stań się ekspertem w międzynarodowym handlu!