7 Nawyków skutecznego działania szkolenie

W nawiązaniu do książki: „7 Nawyków skutecznego działania”

„Bez pracy i największy talent nie da ci kolacji”

(przysłowie koreańskie)

Dr Stephen R. Covey – badacz, pisarz i przywódca – został uznany przez magazyn Time za jednego z 25 najbardziej wpływowych Amerykanów. Jego najważniejszym celem był rozwój człowieka, rodziny i organizacji. Przede wszystkim znany jako autor „7 Nawyków skutecznego działania” – bestsellera, który trafił do około 20 milionów czytelników. Covey uważał, że trwały sukces musi mieć korzenie w cechach charakteru i być oparty o życie zgodne z zasadami. Jego „7 nawyków skutecznego działania” nazywana jest biblią współczesnego człowieka. Covey wskazuje, że wypracowanie tych siedmiu nawyków prowadzi do twórczych zmian wewnętrznych, kształtowania trwałych relacji z innymi, inspirującego przywództwa m.in. na poziomie osobistym, interpersonalnym.

Na bazie tego bestsellera przygotowaliśmy dla Państwa warsztaty szkoleniowe, na których w praktyczny sposób przekażemy wam jak korzystać z wiedzy i doświadczeń autora.

Cele szkolenia

Warsztaty są oparte na „7 nawykach skutecznego działania”, praktyczny warsztat kompetencji w obszarach

  • ustalania priorytetów,
  • motywowania podwładnych do realizacji kluczowych celów firmy,
  • brania odpowiedzialności,
  • pogłębiania zaufania,
  • realizacji celów,
  • podnoszenia jakości współpracy,
  • rozwijania pracowników i zespołów,
  • budowania własnego autorytetu nieformalnego

Podejście prezentowane w 7 nawykach skutecznego działania oparte jest na praktycznych ćwiczeniach i dyskusji, wzbogaconej praktycznymi przykładami z życia managerów. Uczestnicy nie tylko poszerzają swoją wiedzę i rozwijają nowe umiejętności, ale także wypracowują dla siebie zupełnie nowe rozwiązania – adekwatne do aktualnej sytuacji, w jakiej są lub znajduje się ich firma.

Nawyk 1: Bądź proaktywny

Czy masz poczucie wpływu na swoje życie? Jak często Twoi pracownicy biorą odpowiedzialność za swoją pracę oraz rezultaty, jakie ona przynosi?

Nawyk 2: Zaczynaj z wizją końca

Czy wiesz, co jest dla Ciebie ważne, jakie są Twoje kluczowe role w życiu? Jak wielu pracowników w Twojej organizacji uświadamia sobie, jakie cele chcą osiągnąć dla siebie i dla organizacji? Jak często osiągają zaplanowane rezultaty?

Nawyk 3: Rób najpierw to, co najważniejsze

Czy masz poczucie, że realizujesz wszystkie ważne dla Ciebie sprawy?W jakim stopniu pracownicy poświęcają czas na działania, które przekładają się na realizację ich celów? Jak często tłumaczą się „bieżącymi zadaniami”?

Nawyk 4: Myśl w kategoriach wygrana-wygrana

Jak oceniasz relacje z osobami z Twojego otoczenia? Masz dla nich czas, wiesz, co jest dla nich ważne? Czy w Twojej firmie wszyscy poszukują się wzajemnych korzyści i budują relacje oparte na zaufaniu? Jakie efekty można by osiągnąć, gdyby wszyscy tak działali?

Nawyk 5: Najpierw staraj się zrozumieć, potem być zrozumianym

Jak często słuchasz osób z Twojego otoczenia, aby wiedzieć, co dla nich ważne? Czy zdarza się, że wolisz opowiadać o sobie? Czy w Twojej organizacji można otwarcie rozmawiać o trudnych tematach?

Nawyk 6: Twórz synergię

W jaki sposób znajdujesz najlepsze rozwiązania w swoim życiu? Czy dzielisz się doświadczeniami, opiniami z innymi i korzystasz z ich pomysłów? W jaki sposób można wykorzystać różnice w doświadczeniu, wiedzy, opiniach pomiędzy pracownikami? Czy częściej prowadzą do problemów czy inspirują do kreatywnych rozwiązań?

Nawyk 7: Ostrz piłę

Jak dużo czasu poświęcasz na swój rozwój w różnych wymiarach? Uczysz się? Dbasz o zdrowie? Czy pracownicy Twojej firmy zachowują równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym? Jak organizacja ich w tym wspiera?

Program szkolenia

  1. WSTĘP
  • Skuteczność a efektywność
  • Motywacja do zmian
  • Filozofia ludzi inteligentnych
  • Rola wartości w naszej pracy
  • Jak powstają nasze nawyki i jak kształtują nasze zachowanie.
  1. JAK ZMIENIĆ NIEWŁAŚCIWE NAWYKI MYŚLENIA I DZIAŁANIA:
  • afirmacje
  • siła wizualizacji twórczych
  • kształtowanie motywacji do zmian
  • jak wykorzystać cały potencjał mózgu
  1. W POSZUKIWANIU PRYWATNEGO ZWYCIĘSTWA:
  • kształtowanie postawy proaktywnej
  • poszerzanie pola wpływy, czyli jak przejmować inicjatywę
  • proaktywne struktury językowe
  • kreowanie własnej wizji
  1. SZTUKA ZARZĄDZANIA SOBĄ W CZASIE:
  • osobowość typu A
  • 60/40
  • czwarta generacja zarządzania czasem – system wartości
  • jak poprawnie formułować cele
  • planowanie działań; narzędzia planowania
  • zostań coachem
  1. WIZJA KOŃCA
  • jak stosować te zasadę w działaniach zawodowych
  • strategia  K.Vonneguta
  • teoria zmiany K.Levina
  1. KOMUNIKACJA SYNERGICZNA. BUDOWANIE RELACJI INTERPERSONALNYCH NA ZASADZIE „WYGRANA – WYGRANA”:
  • pięć wymiarów postawy „wygrana – wygrana”
  • zasady komunikacji empatycznej
  • sztuka aktywnego słuchania
    o   parafraza
    o   precyzowanie
  • zasady twórczej współpracy- zasady pracy grupowej
  • poziomy komunikacji oparte na zaufaniu i współpracy
  1. ODNOWA CZYLI NAWYK „OSTRZENIA PIŁY”
  • wymiar fizyczny
  • wymiar umysłowy
  • wymiar społeczno-emocjonalny
  • wymiar duchowy
  1. PLAN PRACY WŁASNEJ 3/6/12 MIESIĘCY
  • prawo pierwszych 24 godzin
  • podsumowanie

Metody szkolenia

Praktyczne warsztaty na bazie doświadczeń zarówno początkujących jak i doświadczonych szefów zespołów.

Proponowane zajęcia odbywają się w postaci intensywnych warsztatów z wykorzystaniem zarówno formy zabawowej jak i typowej pracy opartej na analizie i syntezie sytuacji zawodowych kadry kierowniczej niższego i średniego szczebla. Uczestnicy zajęć  na  warsztatach otwartych od samego początku stanowią jedną grupę połączoną wspólnymi celami. Przez cały czas pracują w jednym lub kilku zespołach realizując zlecone przez prowadzących zadania. Każdy element ćwiczeń lub zabaw pokazuje w praktyczny sposób wyższość rozwiązań pracy zespołowej nad pracą grupy indywidualistów. Praktyczne doświadczenia wskazują na decydujące znaczenie tzw. liderów naturalnych w zespołach i roli zarządzania sytuacyjnego. To, co w życiu codziennym stanowiło dla wielu uczestników problem nie do rozwiązania staje się na zajęciach osiągalne, mierzalne i możliwe do realizacji bez negatywnych emocji i stresów. Zajęcia są prowadzone w taki sposób aby maksymalnie reagować na bieżące potrzeby uczestników. Realizujemy cele a nie programy czyli poprzez włączenie w aktywne działanie uzyskujemy nie tylko efekt zmiany postaw i zachowań ale poprzez trening utrwalamy również konkretne umiejętności.

  • 70% warsztat / 30% wykład + prezentacja,
  • dyskusja moderowana i burza mózgów,
  • testy i ankiety psychologiczne z omówieniem wniosków dla poszczególnych uczestników!!!
  • scenki rodzajowe – jak to jest w życiu zawodowym?
  • studium przypadku – z instytucji zaczerpnięte,
  • gry symulacyjne i fabularyzowane – czyli uczymy się poprzez zabawę i praktyczne działanie,
  • praca w zespole i indywidualna na materiale szkoleniowym,
  • praca z kamerą czyli obiektywna informacja zwrotna.

Autor Tekstu

Administrator JJ

Data Wydania

10/30/2017

Może ci się także spodobać…