„Inteligencja emocjonalna w zarządzaniu”
Jak to się dzieje, że niektórzy z nas, mimo oczywistych pozytywnych cech i błyskotliwej inteligencji nie osiągają sukcesów? Jak to możliwe, że jedni z nas nie mają żadnych problemów ze swoimi pracownikami, potrafią się porozumieć w prawie każdej sytuacji, a ludzie chcą iść za nimi „w ogień”?
A jak to jest kiedy inni w tym samym momencie osiągają jedynie porażkę? I pomimo wytężonej pracy, mnóstwa szkoleń i doskonałego wykształcenia nie wychodzą poza przeciętność?
Od wielu już lat rozwijają się badania nad Inteligencją Emocjonalną (IE). Dzięki książce Daniela Golemana w 1995 roku o IE usłyszał świat.
Znamy już słynne równianie:
SUKCES = 20 % inteligencji IQ + 80 % inteligencji emocjonalnej
Według Golemana IE odgrywa znacznie większą rolę w kształtowaniu osoby wszechstronnej niż inteligencja akademicka. Twierdzi on, że „sukces życiowy co najwyżej w 20 % zależy od IQ, a więc pozostaje 80 % innych oddziaływań – grupy czynników nazywanych Inteligencją Emocjonalną”. Wszystko wskazuje na to, że można zwiększać EI poprzez dokładne zrozumienie miejsca uczuć w życiu i nauczenie się określonych sposobów obchodzenia się z nimi.
Wiemy już także, że jest kilka czynników składających się ów sukces, zarówno w życiu osobistym jak i zawodowym: samoświadomość, samoregulacja, motywacja, empatia, umiejętności społeczne. Poznając je zwiększamy swoją szansę na osiągnięcie sukcesu.
„Inteligencja emocjonalna to wyróżniający czynnik, który gdy życie dostarcza nam cytryn, decyduje o tym, czy zrobimy z nich lemoniadę.”
To dzięki tym czynnikom IE możemy rozwiązać problemy z rotacją i morale pracowników, możemy połączyć wspólną energię dla osiągnięcia efektu synergii, poprawić kreatywność a tym samym osiągać coraz lepsze wyniki. To szkolenie przybliży zagadnienia inteligencji emocjonalnej i pozwoli na zainspirowanie do zmiany ku sukcesowi.
Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do menadżerów zarządzających personelem.
Cele szkolenia:
Zdobycie wiedzy z zakresu zarządzania emocjami, inteligencji emocjonalnej oraz komunikacji w emocjach
Rozpoznawanie i rozumienie uczuć własnych i innych ludzi – rozwinięcie samoświadomości
Rozwinięcie zdolności rozumienia i przewidywania własnych reakcji w różnych sytuacjach
Uświadomienie sobie własnego wpływu na innych
Rozwój umiejętności wyzwalania energii w innych poprzez przykład, słowa i czyny
Wykorzystanie wpływu osobistego do kierowania pracownikami i nadawania pożądanego kierunku biegowi wydarzeń
Zdobycie umiejętności efektywnego wykorzystywania kreatywności w pracy
Cele szkolenia:
Zdobycie wiedzy z zakresu zarządzania emocjami, inteligencji emocjonalnej oraz komunikacji w emocjach
Rozpoznawanie i rozumienie uczuć własnych i innych ludzi – rozwinięcie samoświadomości
Rozwinięcie zdolności rozumienia i przewidywania własnych reakcji w różnych sytuacjach
Uświadomienie sobie własnego wpływu na innych
Rozwój umiejętności wyzwalania energii w innych poprzez przykład, słowa i czyny
Wykorzystanie wpływu osobistego do kierowania pracownikami i nadawania pożądanego kierunku biegowi wydarzeń
Zdobycie umiejętności efektywnego wykorzystywania kreatywności w pracy
Program szkolenia:
- Poznajmy się z emocjami – czym są, jaką pełnią rolę w miejscu pracy i jaki wpływ ma na nie lider
- Zrozumienie emocji i procesu emocjonalnego
- Jak właściwie rozpoznawać uczucia swoje i innych
- Szacunek do siebie, poczucie własnej wartości i samoświadomość własnych emocji
- Świadoma kontrola i zarządzanie emocjami (samokontrola, samoregulacja)
- Wykorzystanie umiejętności wpływu
- Kreatywność w pracy – jaki ma wpływ, jak jej nie niszczyć, jak wykorzystać i wzmacniać
Warsztaty:
Cele ogólne:
pomoc w uświadomieniu sobie oddziaływania i wpływu liderów na podwładnych
zbadanie wpływu emocji lidera na zespół
jak odnosić się do własnych
Szczegółowe propozycje ćwiczeń:
- jak wpływać i na czym się koncentrować aby zwiększyć poczucie
- wartości własnych pracowników (baterie poczucia wartości)
- określenie konkretnych sposobów oddziaływania na podwładnych, tworzenie więzi (ładowanie baterii pracowników)
- motywacja do zmiany, osiągania celów i sukcesu (stwórz obraz samego siebie)
- autorefleksja na temat roli lidera, analiza swot, samoświadomość (wnioski z upadków i wzlotów, dalsze refleksje, ja – tu i teraz)
- samoświadomość – zwiększenie świadomości lidera co do odczuwania emocji w pracy, ich wpływ na otoczenie, konieczność samo regulacji (wysyłanie sygnałów, osobisty słownik uczuć, test samokontroli)
- rozwój samoświadomości w zakresie umiejętności słuchania, co wpływa na budowanie więzi z pracownikami (nawyki słuchania)
- uświadomienie sobie przez lidera pozytywnych cech jego pracowników, zwiększenie więzi i wpływ na efekty pracy zespołu (dary),
- wpływ na motywację pracowników (na znak wdzięczności)
- uświadomienie sobie własnego wpływu działań na podwładnych,
- zrozumienie swojej roli w tworzeniu pozytywnego miejsca pracy (akcja / reakcja)
- ustalenie wspólnych wartości (wartości)
- kreatywność (kieszonkowcy, zasady gry)
Formy i metody:
Warszatowo-wykładowe: praca w grupach, ćwiczenia i zadania praktyczne, scenki, dyskusje, praca indywidualna, analizy przypadku, mini-wykłady.
Zakładamy aktywny udział uczestników.
Materiały szkoleniowe:
- Wydrukowane materiały w postaci skryptu
- Możliwość nagrania ww. materiałów na płytę
Czas trwania: dwa dni szkoleniowe (2×8 godzin)
Miejsce szkolenia:
Pomorski Park Naukowo Technologiczny
81-451 Gdynia
Al. Zwycięstwa 96/98
CENA SZKOLENIA OTWARTEGO: 800,00 pln netto + 23% Vat SZKOLENIE ZAMKNIĘTE: cena do uzgodnienia CENA SZKOLENIA ONLINE: 990,00 pln netto + 23% Vat | CENA ZAWIERA: * Prowadzenie szkolenia * Sala szkoleniowa * Materiały szkoleniowe * Catering (lunch i przerwy kawowe) * Certyfikat uczestnictwa |