Akademia lidera

Akademia Lidera

 

Program skierowany do pracowników na najniższym szczeblu zarządzania głownie liderów i brygadzistów.

W ramach  AKADEMII LIDERA  realizujemy szkolenia dla liderów produkcji – brygadzistów. Mają one na celu doskonalenie kompetencji miękkich w obszarze przywództwa oraz efektywnego kierowania ludźmi. Szczególny nacisk w procesie szkoleniowym zostanie położony na kształtowanie postaw i budowanie świadomości roli lidera – brygadzisty w firmie opartych na efektywnej komunikacji.

Akademia składa się z VI modułów, w których skład wchodzi następująca tematyka:

  1. Efektywna komunikacja i informacja zwrotna,
  2. Delegowanie i egzekwowanie obowiązków,
  3. Motywowanie pozafinansowe,
  4. Rozwiązywanie sytuacji problemowych, reakcja na agresję + zarządzanie czasem,
  5. Przeprowadzenie rozmowy oceniającej,
  6. Moduł dostosowany do zaistniałych potrzeb grupy.

Moduł I „Efektywna komunikacja i informacja zwrotna” – warsztaty dla liderów obszarów, brygadzistów.

Warsztaty interaktywne dla liderów obszarów, brygadzistów nakierowane na trening zasad dobrej komunikacji w zespole, umiejętności słuchania i przekazywania informacji, uczące jak używać precyzyjnie języka oraz dopasowywać argumenty do poszczególnych podwładnych w zespole.

Jednym z kluczowych elementów zajęć jest trening jak w konstruktywny sposób udzielać informacji zwrotnej aby uczyć, motywować i angażować

Cele szkolenia:

  • Budowa postaw pro aktywnych związanej z efektywną komunikacją.
  • Przedstawienie zasad dobrej komunikacji oraz zbudowanie modelu porozumiewania się opartego na relacjach
  • Znaczenie komunikacji werbalnej oraz wpływ komunikacji niewerbalnej na efektywność pracy zespołu i indywidualnych podwładnych
  • Kluczowe dla efektywności pracy kanały przekazu informacji.
  • Standardy czyli jak zwiększyć precyzję przekazywanych komunikatów.
  • Formy i metody oraz style zbierania informacji oraz dopasowanie informacji w procesie decyzyjnym.
  • Znaczenie i rola informacji zwrotnej jako kluczowego narzędzia zarzadzania przez rozwój i angażowanie
  • Komunikacja formalna oraz siła komunikacji nieformalnej

 Program szkolenia:

  1. Komunikacja w zespole a rola lidera i brygadzisty
  • Rola lidera, brygadzisty w komunikowaniu się zespołu produkcyjnego.
  • Efektywna komunikacja – nasza definicja
  • Podstawowe techniki komunikacji na linii zwierzchnik-podwładny – test
  • Budowanie pozytywnych relacji z pracownikami, współpracownikami i przełożonymi – przykłady z naszych obszarów
  1. Kluczowe umiejętności interpersonalne Lidera
  • Umiejętność aktywnego słuchania w kierowaniu zespołem.
  • Techniki wpływu oparte na aktywnym słuchaniu
  • Parafraza i komunikaty niewerbalne jako synonim empatycznego lidera
  • Sztuka zadawania pytań – o co i jak pytać?
  • 6 pytań Cycerona
  • Pytania zamknięte i otwarte
  • Ćwiczenia w kontekście naszych obszarów pracy
  1. Zasady udzielania informacji zwrotnej przez liderów
  • Feet Back nasza definicja – cele i zasady
  • Komunikaty JA- TY
  • Udzielanie informacji negatywnej podwładnemu. Jak przekazać informację zwrotną negatywną tak aby pracownik nie został zdemotywowany?
  • Praktyczne wykorzystanie  „Kanapki Krytyki”
  • Zastosowanie metody FUKO
  • „Stawianie granic” jako technika wspierająca konsekwencję lidera
  1. Komunikacja asertywna czy empatyczna Lidera
  • Zalety komunikacji asertywnej, podstawy teoretyczne, istota komunikatów asertywnych.
  • Różne typy zachowań – agresywne, uległe i asertywne.
  • Sposoby reagowania na krytykę.
  • Skuteczne asertywne odmawianie.
  1. Jak skutecznie komunikować się z podwładnymi w obszarze pracy – ćwiczenia
  • wydawanie poleceń,
  • sprawdzanie zrozumienia polecenia,
  • określenie warunków realizacji oraz sposobu kontroli zadań,
  • kontrola i rozliczenie z realizacji zadań,
  • udzielanie pozytywnych i negatywnych informacji zwrotnych
  1. Rozmowa dyscyplinująca i jej wpływ na pracę podległych pracowników
  • Co się dzieje w zespole gdy szef krytykuje?
  • Sposoby rozmowy z podwładnym gdy nie realizuje celów.
  • Motywowanie pracownika do zmiany: postawy, zachowania.
  1. Typowe Bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania.
  • Podważanie autorytetu lidera
  • Nieprzestrzeganie dyscypliny pracy, BHP, przepisów i regulaminów..
  • Praca poza standardem
  • Brak terminowości, spóźnienia i opieszałość itp.
  • Dlaczego JA? To nie moja wina! Daj to komuś innemu! Nie chcę z nim pracować itp..
  1. Zebrania produkcyjne – zasady tworzenia standardów komunikacji w zespole podczas spotkań.
  • Cele spotkania
  • Ustalenie czasu i formy
  • Zarzadzanie wizualne – korzystaj z przekazu na tablicach
  • Technika moderacji
  • Najprostsze metody rozwiązywania problemów od 5 x Dlaczego do Rybiej ości
  1. Videotrening – ćwiczenia
  • Nagranie scenki z udziałem uczestników szkolenia.
  • Analiza nagrania połączona z informacją zwrotną.

Moduł II „Delegowanie zadań i egzekwowanie obowiązków”

 Delegowanie zadań to skuteczny sposób, aby zwiększyć efektywność swojego zespołu. Dobranie obowiązków do typu osobowości pracownika, odpowiednie komunikowanie oczekiwań, a także skuteczne egzekwowanie wykonania zadań i dyscyplinowanie podwładnych to wyzwania, które napotyka w swojej pracy każdy lider. Szkolenie wyposaży menedżerów niższego szczebla w narzędzia niezbędne do delegowania i egzekwowania zadań i obowiązków.

Program

  1. Delegowanie zadań i odpowiedzialności
  • Delegowanie czyli…? – nasza definicja
  • Zasady delegowania zadań – jak jest a jak być powinno – meta plan, ćwiczenie zespołowe
  • Atmosfera pracy z podwładnymi czyli filozofia delegowania zadań
  • Poziomy delegowania zadań zależne od poziomu zaufania
  • Dobór poziomu delegowania zadania do poziomu rozwoju kompetencji pracownika
  • Identyfikacja najczęściej popełnianych błędów podczas delegowania – cwiczenia na bazie naszych przykładów
  1. Korzyści i potencjalne problemy wynikające z delegowania zadań
  • W jaki sposób rozwijać samodzielność pracowników, skutecznie delegując zadania?
  • Praktyczne metody przejmowania odpowiedzialności pracowników za działania na rzecz firmy.
  • Jak delegowanie zadań może wesprzeć efektywne wykorzystanie czasu?
  • Jak rozpoznać i przezwyciężyć opór podwładnych przed podejmowaniem decyzji?
  1. Typowe bariery lidera w delegowaniu zadań?
  • Identyfikacja barier indywidualnych
  • Sposoby przełamywania barier osobistych w obszarze delegowania i asertywności
  • Jak delegować zadania budując autorytet lidera w zespole
  • Wyznaczanie zadań w zespołach z silnym liderem nieformalnym – tzw gwiazda socjometryczna w zespole
  • Jak wykorzystać lidera do wsparcia w procesie delegowania i kontroli, – tzw dwie pieczenie na jednym ogniu
  1. Znaczenie komunikacji empatycznej i asertywnej w delegowaniu i egzekwowaniu zadań
  • Czym jest empatia
  • Typowe zachowania i zwroty empatycznego lidera
  • Asertywny lider czyli…?
  • 4 kroki asertywnego egzekwowania
  • Asertywne radzenie sobie z odmową wykonania zadania – Perswazja i sztuka przekonywania
  • Asertywne radzenie sobie w sytuacji ataku personalnego – Hamulec agresji
  • Asertywne wyznaczanie granic w relacji zawodowej – Sztuka stawiania granic
  • Ćwiczenia na przykładach z naszych obszarów
  1. W jaki sposób skutecznie dopasować zadania do pracownika, aby osiągnąć maksymalną korzyść dla firmy?
  • Delegowanie zadań dopasowane do ról grupowych pracowników – Test Belbina
  • Jak w praktyce dostosować zlecane zadania do kompetencji pracownika? – matryca kompetencji
  • Krzywa wydajności dobowej – jak dostosować powierzane zadania do poziomu energii w zespole?
  1. Skuteczne delegowanie zadań – 8 kluczowych kroków
  • 5 zakresów delegowania zadań uprawnień.
  • 8 kroków niezbędnych w delegowaniu zadań – ćwiczenia na manualach
  • Delegowanie zadań rutynowych i zadań specjalnych – jak przedstawić dane zadania pracownikowi, aby procedura wykonania była zrozumiała?
  • Jak delegować zadania w zespołach na rożnym poziomie rozwoju – ćwiczenia na przykladach
  1. Egzekwowanie wykonania zadań i system monitoringu i kontroli pracowników.
  • Monitorować czy kontrolować – jaka to różnica?
  • Sposoby monitorowania postępów pracownika w realizacji zadania.
  • Wyznaczanie precyzyjnych kryteriów oceny wykonywania zadań i zasad ich wykonania przez pracowników.
  • Konstruktywna informacja zwrotna – nie tylko Kanapka Krytyki
  • Lider kolega czy szef – jak budować odpowiednie relacje egzekwując zadania i obowiązki
  • Wykorzystanie wpływu lidera nieformalnego do kontroli zespołu podczas realizowania projektu.
  • Prowadzenia spotkania egzekwującego wykonanie zadania od pracownika – ćwiczenia na przykładach z naszych obszarów
  • Jakie sankcje stosować wobec pracownika nie wywiązującego się ze swoich obowiązków?
  1. Rozmowa dyscyplinująca czyli..?
  • Umiejętne przeprowadzenie rozmowy dyscyplinującej.
  • Jak umiejętnie dokumentować niewywiązywanie się pracownika z obowiązków?
  • W jaki sposób radzić sobie w sytuacjach, gdy pracownik, podważa autorytet lidera,

Moduł III „Motywowanie pozafinansowe” – warsztaty dla liderów i brygadzistów

Celem szkolenia jest zdobycie i poszerzenie wiedzy z zakresu współczesnych metod i narzędzi

skutecznego motywowania pozafinansowego pracowników oraz rozwinięcie świadomości w zakresie psychologii motywacji.

Szkolenie kierowane jest do osób zajmujących stanowiska kierownicze niższego szczebla: liderów,

brygadzistów, które chcą rozwinąć swoje kompetencje w zakresie motywowania pracowników,

Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą umiejętności wykorzystania narzędzi motywacji w swojej

Pracy z podwładnymi w obszarach produkcyjnych i adm.

Główne obszary szkolenia

  • Co motywuje ludzi – do życia, do rozwoju, do założenia rodziny… do pracy
  • Analiza motywacji – co motywuje konkretną osobę,
  • Jak dostosować działania motywacyjne do profilu konkretnego podwładnego
  • Jak zbudować Indywidualny Profil Motywacyjny podwładnego
  • Jak rozpoznać, wzmocnić i wykorzystać motywację wewnętrzną pracownika
  • Jak skutecznie oddziaływać czynnikami pozafinansowymi
  • Jak stworzyć plan motywowania poszczególnych członków zespołu –
  • Jak wytworzyć u podwładnych trwałe i wysokie zaangażowanie do pracy
  • Jak motywować przez delegowanie i udzielanie informacji zwrotnej
  • Jak w zależności od sytuacji i etapu rozwoju zawodowego danej osoby dopasować czynniki motywacyjne

Program szkolenia:

  1. Definicja motywacji czyli zrozumieć czym jest motywowanie, motyw i motywacja!
  • Co to jest motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
  • Piramida Maslowa w naszej firmie – pieniądze, bezpieczeństwo czy prestiż?
  1. Moja postawa jako szefa: jak moje zachowania wpływają na zaangażowanie w moim zespole?
  • Co motywuje mnie samego?
  • Dlaczego demotywuje innych, podświadomie zakładając ze ich motywuje to co mnie?
  • Jak mój styl zarządzania wpływa na motywację i zaangażowanie zespołu?
  • Które moje zachowania motywują a które demotywują innych?
  1. Motywacja – klucz do efektywności
  • Wpływ motywacji na wykonywanie zadań
  • Co zrobić, aby pracownikom chciało się chcieć?
  • Modele motywacji a wyniki pracownika
  • Sytuacje wymagające motywowania
  1. Zaangażowanie Menedżera Liniowego w rozwój pracowników
  • Rożne sposoby rozumienia rozwoju.
  • Jak dać pracownikowi odczuć, że nie tylko firma, ale i Menedżer Liniowy dba o rozwój pracownika.
  1. Rola pracownika w firmie
  • Zaspokajanie potrzeby ważności każdego pracownika
  • Wsparcie firmy i kadry kierującej w osiąganiu celów
  • Budowanie identyfikacji pracownika z firmą
  • Cele osobiste pracownika a cele zawodowe
  • Praca – narzędzie osiągania celów osobistych i samorealizacji
  1. Motywowanie do przestrzegania wartości firmy w codziennej pracy
  • Określenie wartości jako celów działań motywacyjnych
  • Przejawy respektowania wartości w codziennej pracy
  • Oparcie informacji zwrotnych o wartości firmy
  • Wartości jako narzędzie budowania stabilnego i zaangażowanego zespołu
  1. Rozpoznawanie spadku motywacji u pracowników:
  • przyczyny spadku motywacji do pracy u podwładnych i lub u lidera
  • sytuacje i czynniki „niemotywujące” w naszych obszarach
  • objawy obniżonej motywacji
  • rozpoznawanie i przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom
  1. Co motywuje mój zespół?
  • Polska Mapa Motywacji – najważniejszych zasad motywowania, jakimi powinien kierować się lider
  • Kwestionariusz diagnostyczny – analiza na forum
  • Sposoby odkrywania indywidualnych czynników motywujących pracowników do pracy
  1. Budowanie zaangażowania pracownika:
  • motywacja i zaangażowanie czy to nie jest to samo?
  • konkretne sposoby zdobywania informacji o potrzebach i wartościach pracownika
  • jak dobrać skuteczne środki motywowania?
  • wykorzystanie dysonansu poznawczego w motywowaniu pracowników
  1. Pieniądze jako sposób motywowania – korzyści i zagrożenia
  • Rola wynagrodzenia i jego wpływ na wyniki pracownika
  • Satysfakcja a motywacja – czyli dlaczego po podwyżce nie wzrasta jakość pracy?
  • Gdy pracownik zarabia za mało… Gdy pracownik zarabia dużo…
  1. Sposoby wpływania na wzrost zaangażowania i odpowiedzialności pracownika

– nagrody i kary

– wzbudzanie reguły wzajemności i zaangażowania

– odwoływanie się do zasobów i mocnych stron

– twórcze wykorzystywanie błędów

– poprzez dobór rodzaju zadania

– jasny podział i zakres obowiązków

– informacje zwrotne o pracy

– pochwały i konstruktywną krytykę

– poniesienie konsekwencji zaniedbania obowiązków służbowych

– odwoływanie się do współzawodnictwa

– przywoływanie sukcesów

– stymulowanie pracowników do współpracy

– jasność celów i misji

  1. Kij czy marchewka? Techniki budowania motywacji do pracy – praktyczna lista kar i nagród w środowisku produkcyjnym

Nagrody:

– jak i kiedy je stosować?

– nagrody najbardziej motywujące

– czy pieniądze są najlepszym sposobem motywowania?

– indywidualne podejście do motywowania

– konkretne sposoby wpływania na wzrost chęci do pracy i budowania u pracownika odpowiedzialności

– formułowanie pochwał i odwoływanie się do zasobów i mocnych stron

– o nagrodach, które stają się dla pracownika karą

Kary:

– czy należy je stosować i w jaki sposób?

– przeciwdziałanie spadkowi motywacji do pracy po udzielonej krytyce

– błędy pracownika – sposoby na rozwiązanie problemu i jednoczesne podniesienie motywacji

– czy błędy można wykorzystać twórczo? Konstruktywna krytyka oraz informacje zwrotne o pracy.

  1. Rozmowa motywująca
  • Kiedy warto przeprowadzić rozmowę motywującą z pracownikiem?
  • Schemat rozmowy motywującej
  • Symulacje rozmów z pracownikami – ćwiczenia na przykładach z waszych obszarów

Moduł IV „Rozwiązywanie sytuacji problemowych, reakcja na agresję + zarządzanie czasem”

Opis szkolenia

Sprawne manewrowanie argumentami, umiejętność wykorzystania  wszystkich elementów składających się na odpowiedni efekt oraz doskonała umiejętność panowania nad emocjami swoimi i podwładnego  to wartość pożądana  w codzienności pracy lidera.

Najważniejsze jednak w pracy z pracownikami liniowymi  jest wytworzenie u nich przekonania dobrego kontaktu, otrzymanej optymalnej pomocy i  zrozumienia przy jednoczesnym zapewnieniu sobie czystych,  zdrowych relacji i efektywności pracy zespołu.

Nasz główny cel to przekazanie Ci umiejętności świadomego  reagowania w sytuacjach trudnych  umiejętności tworzenia efektywnych komunikatów w sytuacjach konfliktowych  i budowania całokształtu przekazywania informacji w taki sposób,  w jaki Ty sam chcesz być odbierany jako faktyczny lider zespołu.

Proponujemy również dostarczenie Ci narzędzi pozwalających na skuteczne reagowanie w trudnych sytuacjach,  które służą zarówno obniżaniu emocji, stawiania granic i inicjowaniu działań w kierunku optymalnych rozwiązań. Szkolenie dostarcza również  narzędzi do zapobiegania sytuacjom problemowych poprzez  właściwe ustalanie priorytetów i efektywne zarządzanie sobą w czasie i tyglu różnorodnych obowiązków.

Program szkolenia

  1. Specyfika i podłoże sytuacji problemowych i konfliktów międzyludzkich w środowisku produkcyjnym
  • Rożne motywy zachowań między pracownikami i liderami w sytuacjach problemowych
  • Parametry wpływające na rozwój sytuacji- uwarunkowania psychologiczne oraz sytuacyjne
  • Podstawy psychologii społecznej leżące u podstaw interpretacji sytuacji – Doświadczenie na forum
  • Zasady rekonstrukcji otrzymanych komunikatów-fundament, na którym budujemy rozwiązania – ćwiczenia na forum
  1. Umiejętność komunikacyjne w rozwiązaniu sytuacji problemowych w powiązaniu z agresją
  • Umiejętność przekazywania trudnych informacji bez inwazyjnie
  • Zastąpienie chaosu, ukierunkowanym dialogiem –narzędzia komunikacji pozwalające sterować dialogiem z podwładnym
  • Ukryte niewerbalne narzędzia perswazji pozwalające obniżać wysoki poziom emocji
  • Elementy niewidoczne a wyczuwalne – zasada góry lodowej
  • Jak mówić by być zrozumianym – elementy kluczowe w komunikacji werbalnej
  • Zabójcy komunikacji: zwroty i określenia, które zamykają kontakt
  • Zaburzenia komunikacji związane z agresją
  • Źródła agresji – jak sobie z nią radzić
  • Elementy przestrzeni w budowaniu ukierunkowanego wrażenia odbiorcy – Hamulce agresji w praktyce ćwiczenia na forum zespołu
  1. Prawdziwa asertywność–potencjał bycia sobą
  • Co to jest pseudo asertywność-mity o asertywności
  • Istota zachowań asertywnych
  • Konsekwencje braku asertywności
  • Brak zachowań asertywnych jako konsekwencja warunkowania społecznego
  • Proces odwrócenia warunkowania jako początek właściwego „oprogramowania”
  1. Przejmowanie steru odpowiedzialności
  • Właściwe reakcje na poszczególne zachowania podwladnych

– Reakcje na manipulacje

– Próba synchronizacji dwóch obrazów sytuacji

  • Źródła rozbieżności w postrzeganiu
  • Właściwe zachowania podczas reklamacji lub innych nieprawidłowości w produkcji
  • Metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach

– Metoda stopniowego rozwiązywania problemów K. Lewina

– Metoda stopniowania emocji

– Metoda 6 kroków wg Gordona

  1. Sytuacje trudne jako poligon doświadczenia i generator zmian oraz rozwoju w zespole
  • Jak rozumieć sytuacje trudne
  • Trudne sytuacje i wybór optymalnych algorytmów rozwiązań
  • Prewencja czyli jeden z elementów wykorzystania trudnych sytuacji na stanowisku pracy
  • Właściwa reakcja w sytuacji trudnej jako wartość dodana dla podwładnych i lidera
  1. Zarzadzanie sobą w czasie aby zabezpieczać się przed  chaosem i stresem
  • Przekazywanie informacji o błędach, właściwe ustalanie priorytetów oraz wyznaczanie optymalnych ścieżek
  • Punkt wyjściowy – właściwe ustalenie priorytetów
  • Zasada Pareto
  • Matryca Eisenhowera
  • Analiza ABC
  • Metoda ALPEN
  1. Galeria trudnych sytuacji w Twojej Firmie
  • Twoje stanowisko pracy, najczęstsze problemy i wygenerowanie optymalnych wzorców reakcji
  • Stworzenie listy najbardziej przydatnych technik w codziennej pracy
  • Plan osobisty :poszczególne etapy osiągania asertywności na poziomie nawyku

Moduł V „Przeprowadzenie rozmowy oceniającej”

Właściwie przeprowadzona rozmowa oceniająca motywuje i wpływa na chęć rozwoju pracowników, co w efekcie podnosi efektywności całego zespołu.

Jak przeprowadzić rozmowę oceniającą żeby była narzędziem wspierającym wewnętrzną motywację i rozwiązywanie problemów? Jak podczas rozmowy oceniającej budować dialog i porozumienie?

Szkolenie dedykowane jest liderom i brygadzistom w środowisku produkcyjnym i koncentruje się na rozwijaniu umiejętności przygotowania, a następnie  prowadzenia rozmów oceniających z pracownikami oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i reakcjami, które mogą wystąpić podczas rozmowy.

Dzięki udziałowi w szkoleniu Osoby Oceniające:

  • Docenią znaczenie i ważność systemu okresowej oceny pracowników oraz samych rozmów oceniających;
  • Nauczą się wykorzystywać system ocen do budowania motywacji, zaangażowania oraz korygowania zachowań i postaw;
  • Będą postrzegani jako sprawiedliwie oceniający;
  • Dowiedzą się, jak powinni się przygotować do rozmowy oceniającej;
  • Poznają strukturę rozmowy oceniającej;
  • Dowiedzą się, jak komunikacja z podwładnymi wpływa na osiągane wyniki
  • Nauczą się rozwiązywać trudne sytuacje pojawiające się podczas rozmów oceniających;
  • Dowiedzą się, jakie standardy zachowań powinni, jako zwierzchnicy prezentować podczas rozmów oceniających;
  • Dowiedzą się jak powinno wyglądać profesjonalne zakończenie i podsumowanie rozmowy oceniającej.

Program szkolenia:

  1. Rozmowa oceniająca jako kluczowy element SOOP
  • Cele i główne założenia funkcjonowania Systemu Okresowej Oceny Pracy w firmie
  • Szanse i zagrożenia SOOP
  • Co chcemy uzyskać jako liderzy obszarów stosując system okresowej oceny pracy (SOOP)
  • Korzyści dla pracowników i przełożonych
  1. Rozmowa oceniająca – nasza definicja
  • Czym jest rozmowa oceniająca i jej główne cele
  • Jak rozmowa może wpływać na autorytet lidera
  • Obszary jawne i obszary poufne oceny
  1. Przygotowanie lidera
  • Przygotowanie pracownika do procesu oceny
  • Przegląd dokumentów w systemie okresowej oceny pracy
  • Ustalenie i przekazanie celu oceny pracownika
  • Obszar i kryteria oceny
  • Prawa ocenianego i oceniającego
  • Przyjmowanie oceny przez pracownika
  • Wcześniejsze ustalenie terminu rozmowy
  • Wybór miejsca spotkania
  1. Efektywna komunikacja interpersonalna – podstawa efektywności rozmowy
  • Zasady udzielania informacji zwrotnych o pracy
  • Asertywność w udzielaniu informacji
  • Ocena efektów pracy a nie osoby podwładnego
  • Aktywne słuchanie rozmówcy
  • Zestaw użytecznych pytań
  1. Informacja zwrotna czyli Feet back jako kluczowa umiejętność
  • Podstawowe zasady udzielania informacji zwrotnej
  • Zasady formułowania komunikatów „JA” i „TY”
  • Codzienna informacja zwrotna czyli jednominutowy manager
  • Model przekazywania korygującej informacji zwrotnej
  • Model przekazywania pozytywnej informacji zwrotnej
  • Szanowanie granic psychologicznych rozmówcy
  • Komunikaty niewerbalne, sztuka milczenia i dyplomacji
  1. Przebieg rozmowy oceniającej
  • Wstęp – przedstawienie celu rozmowy oraz warunków jej przebiegu
  • Budowanie pozytywnej atmosfery
  • Samoocena pracownika
  • Ocena przełożonego
  • Porównanie ocen
  • Wyciągnięcie wniosków oraz zaplanowanie działań korygujących
  • Ustalenie planów rozwojowych dla pracownika
  1. Typowe błędy w ocenie – Jak unikać popełniania błędów w ocenie pracowników?
  • Błąd świeżości
  • Błąd kontrastu
  • Efekt halo
  • Efekt czynników ekstremalnych
  • Błąd faworyzowania
  • Błąd zawyżonej oceny
  • Błąd twardej ręki
  • Efekt tendencji centralnej
  1. Najtrudniejsze sytuacje w rozmowie oceniającej – ćwiczenia
  • Pułapki w procesie oceniania
  • Ocena osoby lubianej i nie lubianej
  • Niedojrzałe zachowania podwładnego – Ja rodzic, Ja dziecko, czy Ja dorosły?
  • Strach przed oceną – techniki rozładowania emocji
  • Brak zgody z oceną przełożonego – sztuka negocjacji i asertywnego NIE
  • Szantaż emocjonalny, gry i manipulacje – jak nie pozwalać na manipulowanie
  • Trudne zachowania oceniającego – techniki wpływu –
  1. Inteligencja Emocjonalna Lidera
  • Autodiagnoza sposobów reagowania w trudnych sytuacjach podczas rozmowy oceniającej – Test Killmana
  • Rozpoznawanie emocji jako czynnik inteligencji emocjonalnej
  • Reagowanie świadome, proaktywne i motywujące
  • Test inteligencji emocjonalnej.
  1. Indywidualny program rozwoju jako efekt rozmowy oceniającej
  • Ustalanie dalszego planu rozwoju pracownika.
  • Zasady określania celów zgodnie z zasadą SMART.
  • Definiowanie celu oraz metod jego osiągnięcia.
  • Techniki motywowania pracowników do zmian.
  • Doskonalenie wyników podwładnych.
  • Wsparcie podczas pokonywania przeszkód.
  • Ustalenie ścieżek rozwoju pracownika.

Może ci się także spodobać…