Automotywacja i zarządzanie stresem szkolenie

„Wiatr w żagle czyli, jak zadbać o swoje samopoczucie „

Cel: Określenie znaczenia umiejętności wpływania na własne emocje i redukowania stresu

w kontaktach społecznych, z  naciskiem na możliwość modyfikowania i wzmacniania indywidualnych zachowań w kontaktach interpersonalnych.

Korzyści dla uczestnika:    

Uczestnicy:

  • zdobędą wiedzę skąd biorą się emocje i stres i jaki mają wpływ na nasze samopoczucie
  • poznają własne, indywidualne dla każdego, sygnały stresu
  • nabędą umiejętności utrzymania równowagi emocjonalnej oraz dobrej kondycji psychofizycznej
  • będą mieli okazję do sformułowania własnych szans i okazji dających siłę i wiarę w siebie
  •  poczują spokój i zadowolenia z przełamywania kolejnych barier
  • dostaną ładunek energii i pewności, że sytuacje są trudne tylko wtedy, gdy nie umiemy sobie z mini poradzić.

Program szkolenia:

  1. Emocje i stres – fakty i mity
  •  Definicje
  • Klasyfikacja źródeł emocji i stresu
  • Uogólniony zespół adaptacyjny w stresie
  • Skala Holmsa-Rahe’a
  • Wewnętrzne źródła związane z typem osobowości (A,B)
  • Przekonania i niska samoocena, jej wpływ na kształtowanie obrazu naszej rzeczywistości
  • Emocje i stres wywołane niewłaściwą komunikacją interpersonalną

Cel modułu – Zwrócenie uwagi na nieuświadomione sygnały będące pochodną stresorów

i świadomego reagowania na nie. Pomiar w jednostkach LCU poziomu stresu w ostatnim roku. Uświadomienie czyhającego zagrożenia w przypadku braku neutralizatorów stresu. Przekonanie uczestników, że stres jest pojęciem subiektywnym, uświadomienie wewnętrznego potencjału do radzenia sobie ze stresem. Narzędzia – Ćwiczenie indywidualne – eksperyment bazujący na rzeczywistych doświadczeniach uczestników szkolenia.

  1. Myśli, uczucia, działanie
  • Słuchaj siebie
  • Model Ellisa – przeformułowania myśli
  • Przekuj negatyw w pozytyw

Cel modułu – Poznanie mechanizmów wywołujących trudne emocje i stres. Wzmocnienie umiejętności ich zwerbalizowania. Przećwiczenie techniki MUD, przeformułowania oraz zdiagnozowania własnego zaplecza, przećwiczenie modelu poznawczego reakcji na emocje (model Ellisa). Narzędzia – Cały moduł oparty jest na autodiagnostyce uczestnika i wykonywaniu polecanych przez Trenera ćwiczeń

  1. Techniki radzenia sobie w sytuacji trudnej emocjonalnie
  • Ćwiczenia oddechowe (J. Santorski) i izometryczne
  • wiczenia Dennisona i Cooka – synchronizacja półkul mózgowych
  • Warunkowanie reakcji organizmu w odpowiedzi na tzw. „złą postać”
  • Refreming i kotwiczenie
  • Relaks Jacobsona

Cel modułu – Poznanie różnych, polecanych przez ekspertów, technik i  zastosowanie ich

w ćwiczeniach. Narzędzia – wykonywanie ćwiczeń wg instrukcji Trenera.

  1. Porozumienie bez przemocy.
  • Dobór słów emocjonalnie neutralnych
  • Przyjmowanie krytyki
  • Feedback – twórcza analiza niepowodzeń

Cel modułu – Zwiększenie skuteczności indywidualnej reakcji pracownika w sytuacjach trudnych podczas wykonywania obowiązków w pracy.

Narzędzia – Grupowe i indywidualne ćwiczenia ułatwiające komunikacje interpersonalną.

Czas trwania szkolenia: 8 godzin

Może ci się także spodobać…

Mobbing szkolenie

Opis szkolenia: Szkolenie "Przeciwdziałanie Mobbingowi – Co może zrobić manager?" zostało zaprojektowane w celu...